Gyorsforgalmi, villamos, vasút

Debrecen – Elfogadta a kormány a következő három év tervezett infrastruktúrafejlesztési beruházásainak támogatását, adta hírül sajtótájékoztatóján Gadus István, az Észak-Alföldi Regionális Területfejlesztési Tanács társelnöke.

Kerékpártárolók épülnek Debrecenben

33 különböző ponton 51 új kerékpártárolót használhatnak a biciklisek, elsősorban közterek, középületek mellett, illetve a már meglévő, de egyelőre igencsak kevés kerékpárút mentén helyezték el az új eszközöket.

Összesen több mint 300 kétkerekű biztonságos tárolását oldották meg a beruházással, mégpedig úgy, hogy a kerékpár akár a váznál, akár a kerekeknél rögzíthető és ez azért mégiscsak nagyobb védelmet nyújt a tolvajok ellen. Fontos szempont volt továbbá, hogy olyan tárolókat helyezzenek ki, amelyek nem rontják a városképet.

A KÖZOP (Közlekedésfejlesztési Operatív Program) keretein belül 20,4 milliárd forintból kezdődhet meg a debreceni 2-es villamosvonal kiépítése. A program – ha az ezer érintett földtulajdonos is úgy akarja – 10,92 milliárd forinttal támogatja az M35-öt M4-gyel összekötő, Debrecent tehermentesítő összekötő út kiépítését. A tervek között szerepel még a 4-es főút 11,5 tonnás teherbírású burkolattal történő bevonása 3 milliárd forintból, valamint az M33-as hortobágyi átkelési szakaszának megerősítése 1 milliárdból. A tervek között szerepel még a Szolnok-Debrecen vasútvonal 180 milliárdos korszerűsítése, ami a vasútállomások aluljáróinak megépítésén túl a pálya sebességhatárának 160 kilométeres óránkénti sebességre növelését is jelenti.

Egyedülálló Európában

Gadus István, aki egyben az SZDSZ megyei elnöke is, kiemelte, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztését évek óta hangsúlyozzák és képviselik a kormányzásban, így az elmúlt öt évben a liberális vezetésű Gazdasági Minisztérium elérte, hogy megduplázódott az autópályák hossza Magyarországon. Ez egyedülálló teljesítmény Európában – tette hozzá. Az autópálya-hálózat kiépítése után azonban a hangsúly a fő közlekedési útvonalak, a vasút és városi közlekedés megújítására tevődik át. A megye és a régió a kormány szerdai döntésével, a Közlekedési Operatív Programban nevesített projektjeivel az elkövetkező két évben jelentős mértékben tudja növelni versenyképességét.

Alsóbbrendű utak helyett

Érthetetlennek tartja ugyanakkor Rácz Róbert, a megyei önkormányzat fideszes elnöke, miért nem támogatja a kormány a régió alsóbbrendű útjainak fejlesztését. Közleményében megjegyezte, az itt élőknek legalább annyira fontos lenne a mindennapokban leggyakrabban használt alsóbbrendű utak jobbítása, mint a vasútvonal rekonstrukciója. A közlekedésfejlesztésre szánt összeg 80 százalékát a fővárosi 4-es metró építésére, a fennmaradó 20 százalék nagy részét – a korábban elsorvasztani tervezett – vasút fejlesztésére kívánják fordítani, a leginkább rászoruló úthálózat és az önkormányzati utak javítása helyett – tette hozzá a politikus.

Kapcsolódó cikkek:

Még több cikk:

  • Százmilliárdok útra, vasútra
  • Kóka János: gyorsítani kell a privatizációt
  • Kerékpártárolók épülnek Debrecenben
  • Mi a véleménye a debreceni buszközlekedésről?
  • Sínautóbusszal Debrecenben – egy kiállításról







  • hirdetés




    hirdet�s