GVH: 15 milliós bírság a Vanish forgalmazójának

15 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vanish klórmentes fehérítők forgalmazójára, a Reckitt Benckiser Kft-re, mert a televíziós reklámok állításával ellentétben a folttisztítók nem alkalmazhatóak az összes színes ruhára és a kakaófolt eltüntetésére sem alkalmasak.

A Reckitt Benckiser (RB) Kft. 2006-ban és 2007-ben televízió reklámokban hirdette Vanish klórmentes folttisztítókat és fehérítőket, a GVH pedig azt vizsgálta: igazak-e a reklámok állításai.

A hivatal megállapította, hogy a klórmentes fehérítők nem alkalmazhatóak minden színes ruhán. Ezenkívül, bár a reklámokban az szerepelt, hogy a Vanish eltávolítja a csokoládé-, a paradicsomszósz- és a kakaófoltot, ez a kakaófolt esetében nem bizonyult igaznak.

A GVH a fogyasztók megtévesztéséért 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének megállapításakor a versenyhatóság figyelembe vette, hogy a megtévesztő hirdetéseket egy jelentős és egyre növekvő részesedésű vállalkozás tette közzé, amelyet az elmúlt öt évben már többször marasztalt el a mostanihoz hasonló ügyekben – tájékoztatott közleményben hétfőn a GVH.