Grönholm győzött, Loeb a bajnok

Grönholm győzött, Loeb a bajnok
Marcus Grönholm két napi kemény csatát követően a rali utolsó napján átvette a vezetést és megnyerte a Japán ralit. Sebastien Loeb második lett, de ez is elég volt neki az összetett világbajnoki címhez.

Minden dicséret a Peugeot Sport csapatának. Először is mert volt bátorsága a brit tragédia után elindulni a szezon hátralévő versenyein, másodsorban azért mert Marcus Grönholm két napi kemény csatát követően a rali utolsó napján átvette a vezetést és megnyerte a Japán ralit. Mindezek ellenére a nagyobb figyelem ezúttal Sebastien Loebre irányult, akinek a második helyezés elég volt arra, hogy világbajnokká koronázzák a távol-keleti országban.

Fantasztikus. A szezon tökéletesen sikerült. Az autó már a kezdetektől fogva kifogástalanul ment. Nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy második világbajnoki címemet is megszereztem. Örülök Marcus sikerének is. – nyilatkozta a Citroën francia pilótája.

Grönholm folyamatosan nyomás alatt tartotta a rali első két napján végig vezető Petter Solberget, s napról napra javítva pozícióján végül kitartásának eredményeként az övé lett az aranyérmes hely. Solberg kikészült és hibázott. Pályafutása 18. győzelmével az oroszlános pilóta visszaverekedte magát az egyéni ponttábla második helyére. A második Peugeot 307 WRC-vel versenyző Daniel Carlsson a nyolcadik helyen zárta a viadalt, így a Peugeot megerősítette ezüstérmes helyezését a konstruktőrök között. Ezúttal sem sikerült megelőznie a Citroënt, amely így 22 pontra növelte előnyét.

A legfontosabb dolog számomra, hogy ezt a győzelmet Michael Parkért szereztük meg. Nagyon keményen hajtottunk a végén, és már nagyon közel álltunk Petter tempójához. Hogy emiatt tért le az útról vagy sem, azt már sose tudjuk meg, de egyszer sem nem voltunk messze tőle. Ez egy nehéz rali volt: néhol azért vesztettünk sok időt, mivel rosszul választottunk abroncsot és voltak gondjaink a második nap során is. Az adott körülmények között ez volt a lehető legjobb eredmény, amit elérhettünk, és ez nagyon jól jön a csapatnak. – szögezte le a finn pilóta.

Solberg utolérhetetlen volt a rali nagy részében, de az utolsó nap során a norvég pilóta nekihajtott egy kőnek és megsérült a jobb első felfüggesztése és több kormányzási alkatrész, így ezek megfosztották őt attól, hogy az olyannyira kívánt japán győzelmet megszerezze. Mindeközben Solberg subarus csapattársa, az ausztrál Chris Atkinson ralis pályafutása első dobogós helyezését szerezte meg eddigi legjobb teljesítményével (és persze Solberg “segítségével”).

Ismét három hetet kell várnia a ralis rajongóknak, hiszen október végén kerül megrendezésre az aszfaltos Korzika rali (2005. október 21-23.). Tavaly ezen a versenyen dőlt el az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címek sorsa. Mivel még a konstruktőri cím sorsa nyitott, így a szezon végén is kemény csaták várhatók az élvonalbeli csapatok között.

2005-ös Japán Rali végeredménye:
1. M Grönholm Peugeot 307 WRC 3:25:32,0
2. S Loeb Citroën Xsara + 01:22,1
3. C Atkinson Subaru Impreza + 02:40,0
4. F Duval Citroën Xsara + 02:59,4
5. H Rovanperä Mitsubishi Lancer + 03:59,8
6. T Gardemeister Ford Focus + 04:32,3
7. R Kresta Ford Focus + 05:32,0
8. D Carlsson Peugeot 307 WRC + 06:39,1
9. A Warmbold Ford Focus + 07:39,3
10. A Schwarz Skoda Fabia + 12:07,4
A világbajnokság állása:

Pilóták

1. S Loeb 107 pont
2. M Grönholm 71 pont
3. P Solberg 65 pont
4. M Märtin 53 pont
5. T Gardemeister 50 pont
6. H Rovanperä 31 pont
7. F Duval 29 pont
8. R Kresta 18 pont
9. M Stohl 16 pont
10. C Sainz 11 pont

Konstruktőrök

1. Citroën 150 pont
2. Peugeot 128 pont
3. Ford 81 pont
4. Subaru 78 pont
5. Mitsubishi 58 pont
6. Skoda 12 pont








hirdet�s