Kihirdették: egy kicsit megint közelebb kerültünk Kassához

Dugó az M3-as autópályán (illusztráció)
Dugó az M3-as autópályán (illusztráció) - © Fotó: ÉM
Tornyosnémeti, Miskolc – A Tornyosnémetiig kiépülő közel 60 kilométeres szakasz második közbeszerzésének öt nyertese van.

Erről is beszámolt a Magyar Útépítők. Kiderült az is, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza független mérnöki közbeszerzésének nyertesét. A TED-en közzétett tájékoztató szerint a FŐBER Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt., a Transinvest-Budapest Kft., az EUROUT Mérnöki Tanácsadó Szervező és Kereskedelmi Kft., az Országos Vízügyi Beruházási Mérnöki Konzulens és Tervező Kft., valamint a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. együttesen végzi el a nettó 2,769 milliárd forint értékű feladatot az 56,7 kilométeres útszakaszon.

Az M30-as autópálya eddig az M3-as és Miskolc között épült meg. A Miskolctól Kassáig tartó autópálya határon túli részével Szlovákia már korábban elkészült, a határ és Tornyosnémeti közötti szakaszt az Euroaszfalt kivitelezi.

Ezt kell megvalósítani

A most megjelent kiírás szerint Miskolc és Tornyosnémeti között kétszer két sávval, illetve leállósávval ellátott, 26,60 méter koronaszélességű autópálya jön létre. A fejlesztésben többek közt az encsi mérnökségi telep (mely átveszi a megszűnő szikszói telep szerepét), hat új különszintű forgalmi csomópont, három pihenőhely (ebből egy komplex, kettő egyszerű) és egy állandóan működő tengelysúlymérő hely is létesül.

A közbeszerzés szövege szerint a 3-as főút érintett részén már több, kétszer két sávos útszakasz található. A tervezési szakasz elején hozzávetőlegesen 1500 méter hosszon a már megépült 306-os út négynyomúsításával alakítandó ki az M30 autópálya. Ugyanakkor Novajidránytól a tervezési szakasz végéig a 3-as nyomvonalának átépítésével helyenként korrekciójával számolnak.

Az M30-as Miskolc–Tornyosnémeti szakaszának tervezői közbeszerzését tavaly májusban a Tura-Terv Mérnök­iroda Kft., a RODEN Mérnöki Iroda Kft. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. nyerte meg.

Az elkerülőn dolgoznak

A Kassához közeli, a határ magyar oldalán fekvő Tornyosnémeti határában nem egész egy évvel ezelőtt kezdték meg a négysávos M30-as építését. (A kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végezheti 2016. május és 2017. december között nettó 4,3 milliárd forintért. A szakasz 2×2 sávos kiépítéssel készül el, és magába foglal egy szintbeni csomópontot a távlati M30 gyorsforgalmi út (a 3-as számú főút tervezett korrekciója) és a meglévő 3-as főút között.)

Év végére

Jelenleg a falu elkerülő útján dolgoznak, mely a Miskolc és a szlovák–magyar határ közötti 58 kilométer hosszú autópálya 1,7 kilométeres szakaszát teszi ki. A Tornyosnémeti északi határában húzódó elkerülő építését a tervek szerint év végéig, az 58 kilométeres szakasz fennmaradó részét pedig 2019 végéig szeretnék befejezni.

Nem kell Miskolcra jönni

Az M30-as autópálya története 2002-ig nyúlik vissza: akkor adták át az első, Emődig tartó 6 kilométeres szakaszát. 2003-ban a Nyékládháza/Tiszaújváros csomópontot érték el, 2004 decemberében pedig már egészen a 3-as főút miskolci kivezetőjéig (Felsőzsolca) el lehetett jutni rajta. Ezzel egy időben megépítették a Miskolcot elkerülő fő­utat a 3-as főút és a Miskolc-Dél autó­pálya-csomópont között, így ha valaki a 3-as főúton közlekedik Budapest felől Kassa irányába, már nem kell áthaladnia a belvároson.

ÉM-JLI


Fotó: BT
Borsod-Abaúj-Zemplén - Ütemterv szerint épül az M30-as gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a szlovák–magyar határ közötti szakasza. A most épülő 1,7 km hosszú, kétszer kétsávos autóút az ország­határon csatlakozik majd a szlovák R4 gyorsforgalmi úthoz. [caption id="attachment_3527601" align="ali...

kozlekedes_650
Miskolc - Közlekedési szakemberek tanácskoztak szerdán Miskolctapolcán, az Avalon Parkban. Az M30-as gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a magyar-szlovák határ közötti 1,7 kilométeres szakaszának építése már folyik. A Miskolc belterületét elkerülő, úgynevezett Y-híd viszont még tervezési, előkészít...

Az alapkőletétel után megkezdődött az építkezés is
Borsod-Abaúj-Zemplén - A ciklus legnagyobb értékű uniós forrású hazai beruházása lesz az autópálya. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal, illetve szakhatóságai irányításával tavaly ősszel elkészült a Miskolcot Kassával összekötő autópálya Miskolc–Tornyosnémeti szakaszának végleges nyomvon...

Tornyosnémetinél nyáron már megkezdődött a régi 3-as utat a szlovák R4-es autópályával összekötő szakasz építése
Borsod-Abaúj-Zemplén - Jövőre megkezdődhet a Miskolc és Tornyosnémeti közötti autópálya építése. A magát gazdasági hírforrásként tituláló portfolio.hu elkészítette a 2014 és 2020 közötti EU-ciklus legnagyobb hazai – uniós forrásból finanszírozott – beruházásainak rangsorát. A rangsor élén egészen...



Gönc.
BOON.HU






hirdetés