GfK: Tovább csökken a ruházati termékek forgalma

Hat százalékkal volt kisebb a forgalmuk a ruházati kereskedőknek 2010 első félévében, mint egy évvel korábban.

A GfK Hungária piackutató Független Hírügynökséghez kedden eljuttatott anyagából az is kiderül, hogy mennyiségében tulajdonképpen nem csökkent a forgalom, viszont a vásárlók az olcsóbb termékeket keresik

A vásárlási szokások vizsgálatából kiderül, hogy a recesszió még nem ért véget: a magyar háztartások csökkenő jövedelmükből kevesebbet költenek utazásra, ruházkodásra, oktatásra és kultúrára is – áll a GfK közleményében. A ruházati kereskedők forgalma 6 százalékkal volt kisebb 2010 első félévében, mint egy évvel korábban. Várhatóan csak 2011-ben indulhat meg a növekedés.

A GfK szerint a megvásárolt ruhamennyiség alig csökkent, viszont a vásárlók az alacsonyabb árfekvésű termékeket és az olcsóbb üzleteket keresik. Fellendült a kereslet az akciós termékek iránt is. A kutatásban az áll, hogy az akciókból is lényegesen több volt, és ezeket kifejezetten keresték az emberek.

Különösen a fiatalok, a gyermek nélküli családok, az alacsonyabb vásárlóerővel rendelkező vidéki háztartások fogták vissza ruházati költéseiket – áll a GfK Hungária kutatásában.

– Független Hírügynökség -

 








hirdet�s