Gazdaság

2016.06.30. 10:52

Employer branding – miért fontos a munkavállalóknak?

<p style="text-align: justify;"><strong>Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Napjainkban már nemcsak a munkavállalóknak van szükségük saját márkájuk építésére, hanem a munkáltatóknak is dolgozniuk kell azon, hogy vonzónak tűnjenek a leendő és már meglévő dolgozóik szemében - olvasható a <a href="http://www.cvonline.hu/" target="_blank">Cvonline</a> oldalán.</strong></p>

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Napjainkban már nemcsak a munkavállalóknak van szükségük saját márkájuk építésére, hanem a munkáltatóknak is dolgozniuk kell azon, hogy vonzónak tűnjenek a leendő és már meglévő dolgozóik szemében - olvasható a Cvonline oldalán.

Erre a feladatra már külön egy pozíció is létezik, amelynek betöltője az employer branding manager. Az ő feladata, hogy megoldásokat találjon a fenti problémák gyakorlatbeli kivitelezésére.

Az employer branding kifejezést magyarul munkáltatói márkának fordítjuk, célja az, hogy kiemelje az adott céget a versenytársak közül és hívogatónak tüntesse fel a kiváló munkaerő számára. Nem csak új munkatársak felvétele a cél, hanem a fluktuáció csökkentése is egyben, hiszen sok vállalat küzd azzal, hogy hosszútávon megtartsa a dolgozóit.

Menjek vagy maradjak?

A munkavállalók jelentős része a fejlődési és előrelépési lehetőségek, valamint a fizetés nagysága mellett fontos szempontnak tartja, hogy egy olyan cégnél dolgozzon, amely jó hírnévvel rendelkezik. A hírnév könnyen kölcsönöz presztízst és stabilitást egy vállalatnak. Miután felvételt nyertek a dolgozók, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a belső kommunikációra. Előfordulhat, hogy a nem megfelelő kommunikáció miatt sok előnyös lehetőségről nem is értesülnek a munkavállalók. Nem feltétlenül elég egy körlevélben értesíteni az alkalmazottakat, érdemes figyelemfelkeltőbb és modernebb csatornákat használni. Erre jó példa lehet egy ötletesen felépített plakátkampány a folyosókon, illetve egy belső online felület, amely közvetlenül elérhető és kizárólag céges információk megosztására szolgál. Utóbbi lehetőséggel egyre gyakrabban élnek a nagyobb létszámú vállalatok, sőt, ezeken az oldalakon egyre gyakrabban maguk a munkavállalók is létrehozhatnak és menedzselhetnek saját szakmai profilt.

Legyünk proaktívak!

Természetesen a dolog kétoldalú, hiszen a dolgozóknak is érdemes keresniük a lehetőségeket. Abban az esetben, ha van rá mód, álljanak elő ők is bátran saját ötleteikkel és megoldási javaslataikkal. Továbbá az is fontos, hogy a meglévő körülményekről és szolgáltatásokról elmondják a véleményüket, formálják azokat. Ilyen lehetőségek során érdemes olyan szempontokat szem előtt tartaniuk, amelyek erősítik a lojalitásukat az adott céghez, hiszen a cég legjobb és leghitelesebb képviselői maguk a dolgozók.

A hírnév nem minden

Amikor munkát keresünk, igyekezzünk minél szélesebb körben tájékozódni a pozíció mellett az azt kínáló cégről is. Kérdezzük ismerőseinket, illetve járjunk utána, hogy a kiszemelt munkahely milyen mértékben veszi ki a részét a társadalmi felelősségvállalásból és a fenntartható fejlődésből. Ezek a szempontok sokat elmondanak egy vállalatról, hiszen ha lehetőségeihez mérten figyelmet fordít ezekre a jótékony tevékenységekre is, akkor nagyobb az esély rá, hogy a dolgozóival is többet törődik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!