Fullánk! – A kis sárga veszedelem.

Fullánk! – A kis sárga veszedelem.
Lehet szeretni, lehet utálni, sőt még kinevetni is a Suzuki Swift márkát. Viszont a „kis sárga veszedelem” már nem biztos, hogy ennyire megosztja a szemlélődőt. 15,240 alatt teljesíti a „negyedmérföldet”. Gyenge ?

Lássuk a tényeket. A 2009-es MGYSZ Köztársaság kupa Sport Junior kategória első helyét birtokolja. Az utcán is használatos autót ,egy 1300-as Twin Cam motor hajtja. Bőven 110 lóerőt teljesít 8700-at pedig simán forog a motor. Teljes GTi mk2 átalakítás (SOHC 8v-ből). Ez már nem vicces!

A gépjármű nem versenyautó. Utcai, rendszámos, tehát lehet vele találkozni a miskolci utakon. Úgy lett kialakítva, hogy tuning autóként megállja a helyét a pályán és a közúton is. Viszont a kompromisszumok ellenére, egy jól autózható és gyorsulási versenyeken ellenfélnek sem utolsó autóval áll szemben az, aki csak egy „Szutyukinak” látja a kisautót. Feltűnő szabad szemmel is, hogy a hátsó fékek át lettek alakítva. A dobfék a múlté, a 240-es tárcsafékek gondoskodnak arról, hogy a kis tömegű – 870kg – autót időben meg lehessen állítani, a karászi -féle gátlók pedig élvezetes autózást és úttartás tesznek lehetővé.

A tulajdonos, vagy ahogy sokan ismerik „Buxy” elmondott pár dolgot nekünk:

MSR: Honnan ered a “Buxy” név ? Mivel foglalkozol?

Buxy:Vezetéknevemből, úgy is mondhatnám Bukta “Buxy” Gergely -nek hívnak.

Jelenleg a miskolci BOSCH-nál dolgozok, illetve műszaki informatikusként utolsó éves hallgató vagyok főiskolán.

MSR:. Az autót te választottad ki tudatosan, hogy majd versenyzel vele, vagy ez volt kéznél mikor jött a versenyszellem ?

Buxy:Az autó 2003 óta nálam van, eleinte nem nagyon érdekelt a versenyzés, csak a szépség. Amikor úgy éreztem, hogy nekem már tetszik, nem akarok több mindent alakítani rajta akkor jött az ötlet, hogy erősíteni kéne és így lett 2006-ban GTi hybrid. Eleinte nagyon örültem annak, hogy könnyen le tudok vele nyomni erősebb autókat is, de versenyre nem volt elég a sok, csak versenyre használt és “kibelezett” autó között. Így szép lassan kikerült belőle minden “felesleges” súly, úgy mint zene, nagy kerék, stb …

MSR: Megszédített a “negyedmérföld” vagy van, ami hobbyként az első helyen áll és ez csak a sokadik a sorban?

Buxy:Ez áll az első helyen, szeretek autókat szerelni és vezetni/versenyezni.

MSR: Mi a 3 legjobb dolog, amiért szereted vezetni?

Buxy:Egy Swit GTi-t azért jó vezetni, mert kis fordulattól is meglepően jól húz, nagy fordulaton még jobban megy és annyira közel van egymáshoz a 3-4-5, hogy váltani alig kell városban. /5-ben 50-ről rugalmasabb, mint egy sima swift 3-ban/

MSR: Mi az autó gyengesége, műszakilag van-e visszatérő probléma ?

Buxy:Az éven műszaki hiba miatt nem kellett versenyt kihagynom szerencsére, de a váltót nagyon igénybe veszi egy ilyen verseny, tavalyi mezőkövesdi versenyt azért nem nyerhettem meg, mert szétment a difi.

Most egy elég jól összerakott (gyári) váltó van rajta, ami nagyon jól bírta az éven, itt köszönném ezt meg Szemán Csabának.

Illetve a rázkódás, ami okozott már párszor gondot, minden szétrázódik egy versenyen, burn outok, rajtok és kemény váltások közben.

Kirázódik egy csavar, csatlakozó, szijelőfeszítő rugó, nivópálca rögzítése is tört már el.

Nagyon ráz a motor 8700-as fordulatnál 🙂

MSR: Igényel valamilyen felkészülést egy-egy verseny?

Buxy:Inkább az év elején/ha évközbe nincs fejlesztés/, versenyek előtt csak a kipakolás és a kerekek cseréje. Év elején kell rendesen felkészíteni az autót. Előkészülni kerekekkel, szerszámok és egyéb cuccok terén, utána szinte csak pakolni, menni, szerelni és nyomni a gázt … 🙂

MSR: Mit takar a junior kategória pontosan, amit meg nyertél?

Buxy:Ebben a kategóriában a motorköbcenti felső határa 1550 ccm és az időlimit 15.000 másodperc.

Tehát aki ennél jobbat megy, az már “profi” kategória.

Ezt nem úgy kell érteni, hogy mi “bénák” vagyunk, csupán ebben a kategóriában utcai gépekkel megyünk, nincs szétvágva az ajtómerevítés, lekönnyítve a kasztni, “csak” az ülések és kárpitok kipakolva és slick gumi.

MSR: Ünneplés volt-e?

Buxy:Olyat, amilyet szerettem volna, nem 🙁

MSR: Mennyire vagy jóban, ill. beszélő viszonyban a többi lóerő huszárral?

Buxy:Az összes élversenyző jó kapcsolatot ápol egymással, csupán a köbcenti csalókkal nincs jóban egyikünk sem …

MSR: Jó érzés bajnoknak lenni?

Buxy:Jó érzés, hogy 2 bajnokságot is megnyertem, igen!! 😉

MSR: Streetracing?

Buxy:Csak normális körülmények között!! (nem 100 m-en, tele emberekkel!!)

MSR: Mit tanácsolsz annak, aki elkezdené / elkezdte a fejlesztést autóján?

Buxy:Én azt mondom mindenkinek: Finggal nem lehet piros tojást festeni!

100.000 forintból nincs tuning; direktszűrő, hátsó dob és chio chipsz nem hoz 5+5+10=20%-ot szívó autón.

Ha erősebb autó kell tartós használatra: venni kell egyet!

MSR: Ha Suzuki “faragás”, akkor van valahol leírás vagy útmutatás tunereknek?

Buxy:Igen, nagyon sok információ lelhető fel a Magyar Suzuki Swift GTi site-on, amit én “művelek”, többedmagam tapasztalatait megosztva. http://ssgti.uw.hu

MSR: Szponzorok vagy támogatók akik segítenek téged?

Buxy:Jelenleg nincs, pedig jól jönne.

MSR: Tervek 2010-re?

Buxy:Szeretnék jövőre is versenyezni, van két versenykiírás, ami megfelelő lehet nekem.

Mindkettőt saját erőből biztos nem tudom vállalni, így valószínű csak egy versenysorozaton fogok indulni és meglehet ugyanitt.

Otrosinka Gábor

www.melygarazs-street.hu








hirdet�s