Formula-1: A Monacói Nagydíj öt kulcskérdése

Akt.:
Formula-1: A Monacói Nagydíj öt kulcskérdése
Formula-1: A Monacói Nagydíj öt kulcskérdése
Budapest – A hétvégén kerül megrendezésre a hercegségben a 70. Monacói Nagydíj (amely az 59. Formula-1-es Monacói Nagydíj is lesz egyben), a Formula-1 egyik, ha nem a legrangosabb eseménye előtt pedig öt érdekes kérdés borzolhatja a sport szerelmeseinek a kedélyét. – írja a formula.hu.

Mi lesz veled Massa?

Az F2012-es talán nem a Ferrari valaha volt legsikeresebb konstrukciója, ennek ellenére az autóval Fernando Alonso valósággal szárnyal az idei szezonban, amit az öt futam alatt szerzett futamgyőzelme és egy 2. helye is ékesen bizonyít, így nem meglepő, hogy a kétszeres spanyol bajnok 61 pontjával jelenleg holtversenyben Sebastian Vettellel vezeti is a bajnokságot. Ezzel szemben Felipe Massa katasztrofális szezont teljesít, a brazil pilóta idén még egyszer sem tudott bejutni az időmérő edzés Q3-as szakaszába és mindössze egy 9. helyre volt képes, így 2 pontjával a bajnokság 17. helyén szerénykedik. Ezek után nem meglepő, hogy a pletykák szerint Massa megkapta az utolsó figyelmeztetést a csapattól, hogy vagy összeszedi magát és Monacóban ő is „megkezdi” a pontgyűjtést, vagy távozhat a csapattól.

Schumacher ismét nyerhet?

A 43 éves hétszeres világbajnoknak, Michael Schumachernek sincs jó szezonja idén, pedig a Mercedes új autója a W03-as végre egy „győztes” konstrukció, ennek ellenére Schumacher eddig csak két 10. helyet és három kiesést tud felmutatni vele. Ebben a lehangoló teljesítményben pedig minden van, műszaki hiba, balszerencse, és mint legutóbb, a Spanyol Nagydíjon, vezetői hiba. A következő futam azonban a Monacói Nagydíj lesz, ahol Schumacher eddig pályafutása során 5-ször tudott már nyerni, így Graham Hillel holtversenyben Ayrton Senna mögött (6 győzelem) ő áll a hercegség statisztikáinak a második helyén. Minden adott tehát arra, hogy Schumacher végre visszatérjen, vagy a Pirelli abroncsai és Nico Rosberg lehengerlő teljesítménye ismételten megálljt parancsol a hétszeres bajnoknak?

A fekete mágia

A Pirelli az idei szezonban a rajongók legnagyobb örömére ismét feljebb tette a mércét, ami a futamok izgalmait, kiszámíthatatlanságát, vagy az előzések számát illeti. De vajon mindez elég lesz arra, hogy a Monacóban gyakori vonatozás helyett egy előzésekben gazdag futamot láthassunk? És egyáltalán a szűk, kanyargós és távolról sem ideális felületű városi pályán egyáltalán ki tudja majd a legjobb összhangot megtalálni a Pirelli trükkös és kiszámíthatatlan keverékeivel? Izgalmakban garantáltan nem lesz hiány, hiszen a tavalyi szezonban az első három helyezett pilóta (Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Jenson Button) három teljesen eltérő stratégiával vágott neki a versenynek.

Hamilton vs Maldonado

Az angol és a venezuelai pilóta vezetési stílusa nagyon hasonló, a két forrófejű pilóta pedig már tavaly is összetalálkozott Monacóban. Az idei szezonban pedig úgy tűnik, hogy érik az újabb Hamilton-Maldonado összecsapás. Lewis Hamilton eddig nagyon kiegyensúlyozott szezont fut, ahol még a nehéz helyzetekben sem vesztette el eddig a fejét, futamgyőzelmet azonban még nem tudott szerezni az idei szezonban, erre pedig egyre égetőbb szüksége lenne, ha harcban akar maradni az idei bajnoki címért. Maldonado pedig már tavaly megmutatta, hogy mennyire szereti a monacói pályát, most pedig ráadásul egy győzelemre is képes autóval, az első futamgyőzelem mámorában érkezhet a hercegségbe, egy újabb monacói győzelemnek pedig nagyon nagy lenne ám az értéke. Azt eddig Hamilton és Maldonado is bebizonyította, hogy igencsak gyorsak a szűk városi pályán, csak nehogy ismét egymásra találjanak…

Meglesz-e a szezon hatodik győztese is?

Az idei szezonban 1983-hoz hasonlóan az első öt futamon, öt különböző pilóta (Jenson Button, Fernando Alonso, Nico Rosberg, Sebastian Vettel és Pastor Maldonado) győzött, akik öt különböző csapat (a McLaren, a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a Williams) színeiben érték el a győzelműket. Eddig még nem volt olyan az F1-ben, hogy az első hat futamon, hat különböző győztest avassanak, de ez idén meglehet, sőt még az is elképzelhető, hogy a 6. győztes egy hatodik csapat színeiből kerül ki. A titkos esélyes pedig egyértelműen a Lotus. A Lotus idei, E20-as konstrukciója nagyon gyors és kiegyensúlyozott autó, ami ráadásul az abroncsokkal is jól bánik, a csapat két pilótája pedig, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean szereti a monacói pályát, a finn 2005-ben győzött is már ott, míg Grosjean 2009-ben a GP2-ben érezhette meg a monacói siker ízét. A Lotus mellett azonban mások is esélyesek lehetnek a Monacói Nagydíj győzelmére, így az idén még nyeretlen, Lewis Hamiltonnak, Michael Schumachernek, és Mark Webbernek is minden esélye megvan egy újabb monacói győzelemre, de akár még a Monacót szintén kedvelő Sauberes pilótapárost, Sergio Perezt és Kamui Kobayashit sem húzhatjuk ki a győzelemre esélyesek listájáról, sőt ha nagyon vakmerőek vagyunk, akkor még Bruno Sennát is az esélyesek közé sorolhatjuk, hiszen a Williams csapat Barcelonában megmutatta, hogy az autójukon most már biztosan nem múlik a győzelem…








hirdet�s