Fontos a borvidéken a termékek piramisa

Demeter Ervin: Az aszú az, ami igazán meghatározza a Tokaji borvidéket
Demeter Ervin: Az aszú az, ami igazán meghatározza a Tokaji borvidéket - © Fotó: Ádám János
Hercegkút – „Az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz bort is igyunk” – kezdte előadását Demeter Ervin kormánymegbízott.

Emlékeztetett: a 20. század közepén történt egy váltás a borvidéken. Addig a kis családi vállalkozások készítették a minőségi borokat, de a szovjet piac felvevőképessége a tömegtermelés felé indította a borvidéket, ami óhatatlanul a minőség romlását eredményezte.

– A világpiacon ma 60–65 százalék a vörösborok aránya, 30–35 a fehérboroké és mindössze 1–2 százalék vásárol természetes édes borokat – mondta Demeter Ervin. – Ez nehezíti az életünket. A 21. században megjelent a Tokaji borvidéken a száraz fehérbor, abból a feltételezésből, hogy a borvidéken kiváló édes borok vannak, akkor ez a száraz borokra is igaz kell, hogy legyen. Ez mára már bizonyossággá is vált. Arra kell törekednünk, hogy kialakuljon a régióban egy termékpiramis, amelynek az alján a régiós borok helyezkednek el, azt követhetik a települési borok, azután a dűlős borok, majd a korona az aszú kell, hogy legyen. Az aszú az, ami igazán meghatározza a Tokaji borvidéket.

ÉM-BG








hirdet�s