Folytathatják az alagút építését az M6-oson

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) lezárta a szakértői vizsgálatot, és kiadta pénteken az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszán épülő alagutak építésének folytatásához szükséges határozatot. A munkálatokat nyár közepén kellett leállítani, mivel beomlott az egyik épülő átjáró.

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) és a Mecsek Construction Group (MCG) a lehető leghamarabb szeretné folytatni az omlás által nem érintett alagutak kivitelezését, hogy elkerülje az esetleges csúszást – közölték. (A 85 kilométeres autópálya egyébként csaknem 300 milliárd forintba kerül; az átadás vállalt határideje pedig 2010 tavasza.)

Az autópálya többi szakaszán az ütemtervnek megfelelően haladnak. A földmunkák 70 százalékával végeztek, a töltések készültsége 85 százalékos, a védőrétegeké 50 százalék körül áll és a pályaszerkezet 20 százaléka is kész már. Egyes szakaszoknál megkezdték az aszfaltozási munkákat, és dolgoznak az összes hídon és viadukton is – tájékoztatott pénteki közleményében a PR Agent ügynökség.

Az alagút július 24-én szakadt be az M6-os építésénél, 60 ezer tonna föld zuhant az alagút vájatába. A szakemberek akkor megtiltották, hogy folytassák a munkát az alagutaknál, 31-én mégis életveszélyesen megsérült egy munkás. Ekkor derült ki, hogy a cég a tiltás ellenére tovább dolgoztatott. Augusztus elején újabb földmozgás volt az alagút felett, de csak deformálódások történtek. A pécsi bányakapitányság a történtek után 10 milliós bírságot szabott ki a kivitelezőre.








hirdetés




hirdet�s