Földrengés is okozhatta az M0-ás melletti földcsuszamlást – RTL Híradó

Földrengés is okozhatta az M0-ás autóút épülő déli útpályája melletti földcsuszamlást. Több ezer köbméter föld zuhant az autóút nyomvonalára, amikor megcsúszott a töltés. Azt még vizsgálják, hogyan erősítsék meg az érintett szakaszon a talajt. A munka egyelőre áll, nem tudni, emiatt csúszik-e majd az építkezés befejezése – hangzott el az RTL Híradóban.

Szinte teljesen leszakadt a hegyoldal az M0-ás épülő új pályája mellett. A leomló föld az autóútra zuhant, oda, ahol már elvégezték a földmunkákat, és már csak az aszfaltozás volt hátra. A munkálatokat azonnal leállították. Azt még vizsgálják, pontosan mi okozta az omlást, de a szakemberek azt valószínűsítik, hogy a néhány nap alatt lehullott rengeteg csapadék mellett más is közrejátszott a földcsuszamlásban.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője az RTL Híradónak azt mondta: két földrengés is volt itt, valószínűleg ezek, és az esőzés együtt okozta a földcsuszamlást. Még vizsgálják, hogyan erősítsék meg a töltést – tette hozzá. Azt egyelőre nem tudni, csúszik-e az M0-ás szélesítése az omlás miatt.

Nem ez az egyetlen hasonló eset. Május közepén az M1-es autópálya aszfaltján keletkezett óriási kráter. A hatalmas mennyiségű víz alámosta a sztráda töltését, ezután szakadt be az aszfalt. Néhány héttel később pedig az újonnan átadott M6-os autópálya szakadt be. A szakértők szerint itt is a nagy mennyiségű eső volt a hibás. A NIF szóvivője szerint minden esetet külön kivizsgálnak, de azt mondta: akár kétszer annyiba is kerülhetne az autópályák építése, mint most, ha olyanra terveznék őket, hogy ennyi esőnek is ellenálljanak. Egyébként nemcsak az autópályák viselték nehezen a csapadékos időt: néhány hete Zuglóban a vasúti töltés szakadt be, mert a föld alatt egy csatornából kiömlő víz kimosta alóla a talajt.








hirdet�s