Fiatalok a halál árnyékában – Magyar Nemzet

A rendőrség nem hivatalos adatai szerint idén az első öt hónapban csaknem 600 közúti balesetet okoztak motokerékpárosok. Azt nem tudni, hogy hány ütközésben vettek részt a kétkerekű járművek, de az biztos, hogy január elsejétől a múlt hónap végéig összesen 35 motoros vesztette életét az utakon – írja a lap. A tendencia pedig egyre rosszabb: míg […]

A rendőrség nem hivatalos adatai szerint idén az első öt hónapban csaknem 600 közúti balesetet okoztak motokerékpárosok. Azt nem tudni, hogy hány ütközésben vettek részt a kétkerekű járművek, de az biztos, hogy január elsejétől a múlt hónap végéig összesen 35 motoros vesztette életét az utakon – írja a lap. A tendencia pedig egyre rosszabb: míg 2001-ben 495 motoros okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetet, 2008-ban már 832. Ráadásul a motorkerékpáros balesetben meghaltak, illetve sérültek 70 százaléka 35 év alatti volt. A fiatalok akár már 18 éves koruktól felülhetnek a legnagyobb teljesítményű járgányokra, amelyek végsebessége a 280 kilométer per órát is elérheti. A nagymotorosk többsége 100-150 lóerős, amit a közutakon nem lehet kihasználni, a legtöbb motoros szerint ezért a száguldozni vágyóknak a városi utak helyett inkább a versenypályán kellene bizonyítaniuk.








hirdet�s