Feszes mellek, sima dekoltázs – Ne gondolj a plasztikára!

bikini
bikini
Add meg a bőrödnek a tápanyagokat, melyekre szüksége van. Feszesítő, vérkeringés-fokozó étkek.

A rostok rugalmassága, a bőr, a hajszálerek, a támasztószövet és a tejcsatornák megfelelő állapota nagymértékben függ az elfogyasztott vitaminoktól. A vitaminok – több jótékony hatásuk mellett – erősítik az ereket, és stimulálják a vérkeringést, ami elengedhetetlen a mell megfelelő vérellátása érdekében.

Ahhoz, hogy a kebleid sokáig feszesek és egészségesek maradjanak, az alábbi tápanyagok bevitelére fokozottan figyelj, lehetőleg természetes forrásból.


A-vitamin

Az A-vitamin nélkülözhetetlen a bőr külső hámrétege és a nyálkahártya épsége szempontjából. Biztosítja a bőr rugalmasságát, összehúzódási és regenerációs képességét, feszességét. Fő forrásai a máj, a kék halak, a tejtermékek és a tojás. A karotinok az A-vitamin provitaminjai, és a sárga, narancssárga, vöröses vagy sötétzöld színárnyalatú zöldségekben fordulnak elő, mint például a sárgabarack, az áfonya, a brokkoli, a tök, a cseresznye, a káposzta, a spenót, a zöld levelű salátafélék, a mangó, a paradicsom, a sárgarépa.

A karotinok egy részét a szervezet A-vitaminná alakítja, másik része a bőr alatt raktározódik, és védi azt. A nők egyik fontos tápláléka az áfonya, mely segít megőrizni a bőr szépségét. A- és C-vitamin-tartalmának köszönhetően erősíti a hajszálereket és a kötőszövetet, és segíti a folyadék és a toxinok kiürülését a szervezetből.


E-vitamin

Az E-vitamin antioxidáns hatásának köszönhetően a legjobb öregedésgátló. Számos tanulmány bebizonyította, hogy összefüggés van az E-vitamin-hiány és a lipidek peroxidációja, valamint a szervezet fokozottabb oxigénszükséglete között.

Az E-vitamin hatása szélesebb körű, ha más antioxidáns vitaminokkal, például A- és C-vitaminnal, szelénnel együtt, egymást erősítve fejti ki.

Az E-vitaminnak értágító hatása van, ami a szövetek jobb vérellátását biztosítja. Kedvezően befolyásolja a hormonegyensúlyt, ami különösen fontos a keblek egészsége szempontjából. Állati és növényi eredetű táplálékokban is előfordul, legfontosabb forrásai a következők: napraforgó-, kukorica- és olívaolaj. E-vitamint tartalmaz a búzacsíra, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a zsíros sajtok, tejtermékek, olajos magvak, a kókusz, a kék halak és a zöldségek közül jelentős mértékben az avokádó.

Az E-vitamint tartalmazó olajokat és az avokádót bátran használhatod a dekoltázsodra pakolásként. Ezen a területen nincs sok faggyúmirigy, így aztán külsőleg kell pótolni, hogy legyen, ami megvédje.


Az esszenciális zsírsavak

Az omega-3 és omega-6 zsírsavak elősegítik, hogy a bőr megtartsa nedvességtartalmát, és ne száradjon ki. Az esszenciális zsírsavak hiánya a szervezetben a bőrproblémák mellett hajhullást okozhat.

Az esszenciális zsírsavak halfélékben, a pisztrángban, a lazacban, az Atlanti-óceánban honos kék tonhalban fordulnak elő, továbbá a lenmagban, szezámmagban és napraforgómagban.

A szervezet összes szövetének sejtmembránjában megtalálhatók, ezért nem meglepő, hogy hiányuk a szövetek súlyos változását okozhatja.


C-vitamin

A C-vitamin különösen fontos szerepet játszik a bőr fiatalságának megőrzésében, elősegíti a sebek gyógyulását, és erősíti az immunrendszert. Antioxidáns hatással rendelkezik, és a szabadgyökök közömbösítésének köszönhetően késlelteti a sejtek öregedését.

Fokozza a vas felszívódását a szervezetben, és nélkülözhetetlen a kollagén képződéséhez. Nagy mennyiségben fordul elő a citrusfélékben, a kiviben és a zöldpaprikában. A flavonoidok fokozzák a C-vitamin felszívódását. A természetben a flavonoidok mindig C-vitaminnal együtt fordulnak elő, ezért is érdemes természetes forrásból pótolni.

Forrás: Femina.hu

A cikk másodközlése a Femina írásos engedélyével és jóváhagyásával történik, figyelembe véve a Femina Szerzői jogok idevonatkozó jogi kikötéseit is. A cikk további átvétele, részleteinek közlése, kivonatolása kizárólag a Femina írásos engedélyével lehetséges.