FEOSZ: tisztességtelenek a bankok a szerződés-módosításokban

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felszólítja a hitelintézeteket, hogy fejezzék be tisztességtelen gyakorlatukat a szerződés-módosítások kapcsán. A szervezet szerdai közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy a bankok visszaélnek erőfölényükkel, és tisztességtelenül járnak el, amikor ésszerűtlen feltételek sokaságát vonják be a szerződés-módosítási körbe.

A fogyasztóvédők szerint a bankoknak csak addig fontosak az ügyfelek, amíg megkötik a hitelszerződést. A hitelintézetek ugyanis a jogszabályi módosítás ellenére is kedvük szerint módosítják a dokumentumokat és a fogyasztókra terhelnek minden költséget.

A szervezet szerint rengeteg feltétel van a bakok kezében, amivel élve egyoldalúan módosíthatják a szerződéseket az ügyfelek hátrányára. Ilyen például a bank működési feltételeinek biztosításában bekövetkezett változás. Ezek alá olyan pontokat sorolnak fel a többi között, mint a technikai eszközök használata során, vagy a postai költségek hátrányos változása folytán bekövetkező változások. Az is indok lehet, ha a Bank Internet használatának költsége nő, vagy változnak a bankok közötti elszámolás költségei.

A Hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény módosítása augusztus 1-jén lép hatályba. Eszerint a pénzintézetek csak akkor változtathatnak a szerződéseken, ha konkrétan meghatározott, a módosítandó kamatra, díjra vagy költségre ható feltételek megváltoznak.








hirdet�s