Felül kell vizsgálni a Debreceni Főpályaudvar terveit

Akt.:
A főpályaudvar egyik látványterve
A főpályaudvar egyik látványterve - © Forrás: magánarchívum
Debrecen – A Debreceni Főpályaudvar megvalósítására kiírt 2. közbeszerzési eljárás is eredménytelenül zárult tekintettel arra, hogy a legjobb ajánlat szerinti kivitelezési költség meghaladta a rendelkezésre álló fedezetet – olvasható a debreceni önkormányzat közleményében.

Mint írják, a Kormány 1696/2018. (XII. 17.) számú határozatával elrendelte több más intermodális központ mellett a debreceni fejlesztés felülvizsgálatát. Az Innovációs és Technológiai Minisztériummal folytatott egyeztetés alapján, a fejlesztés közösségi közlekedési részei – az autóbusz- és vasúti pályaudvar fejlesztései – áttervezés után a 2020-ban kezdődő EU-s fejlesztési ciklus elején valósulhatnak meg. A közúti közlekedési elemek közül a Mikepércsi úti körforgalmi csomópontok áttervezés után, valamint a Hadházi u. és Nyíl utca csomópontjának átépítése az elkészült terveknek megfelelően, 2020-ban lesz indítható. A Főpályaudvar fejlesztéshez kapcsolódó Petőfi tér rekonstrukcióját Debrecen önkormányzata az Új Főnix Terv keretében tervfelülvizsgálat után az eredetileg tervezett időben 2020-ban valósítja meg, az ehhez szükséges forrás az önkormányzatnál rendelkezésre áll – közölte a debreceni önkormányzat.

A Debreceni Főpályaudvar terveinek és tervezett műszaki tartalmának felülvizsgálatát indokolttá teszi, hogy a tervezési időszakhoz (2013) viszonyítva az elmúlt évek gazdasági fejlesztései miatt jelentősen megváltoztak a közúti és vasúti személy- és áruszállítási igények, valamint jelentősen növekedtek a kivitelezési költségek.

A híradás szerint az ipari-gazdasági fejlesztések miatt jelentős növekedés várható a közösségi közlekedés személyszállítási és áruszállítási ágazatában, amely igényekkel a jelenlegi Főpályaudvar terve nem kalkulál, annál is inkább, mert 2014-ben az akkori, új városvezetés a várható költségek nagyságrendjére tekintettel elrendelte a Főpályaudvar terveinek felülvizsgálatát és ennek köszönhetően az épület területe jelentősen csökkent.

Mindemellett az elmúlt év végén kormányhatározat született a 108-as vasúti vonal fejlesztéséről, villamosításáról, az Észak-nyugati Gazdasági Övezetet kiszolgáló új vasúti terminál megépítéséről, a tócóvölgyi vasútállomás fejlesztéséről, Debrecen-Balmazújváros és Debrecen-Nagyvárad közötti vasúti kapcsolat fejlesztéséről. Ezen új fejlesztéseket szintén összhangba kell hozni egy új tervezési eljárás keretében a megvalósítandó Debreceni Főpályaudvar műszaki tartalmával és terveivel.

Debrecen önkormányzata elkötelezett egy olyan Főpályaudvar fejlesztése mellett, amely a gazdaság fejlődése miatt megváltozott igényeket is képes tökéletesen kiszolgálni – zárul az önkormányzat közleménye.


A főpályaudvar egyik látványterve
Debrecen - Ezúttal a fenti kérdésre kerestük a választ a cívisváros utcáin, nézzük, hogyan vélekednek megkérdezetteink. Nagy Bernadett, konyhai kisegítő Időspórolás szempontjából célszerűbb lenne, ha egy helyen elérhetővé válna a vonat- és a buszközlekedés, nem kellene sétálni, hogy elérje...

A debreceni főpályaudvar egyik látványterve
Debrecen - A szerződés akkor lép hatályba, ha a kiíró forrást biztosít a beruházáshoz. A debreceni Hunép Universal Építőipari Zrt.-t (Hunép) hirdették ki a Debreceni Intermodális Személyszállítási Központ és kapcsolódó létesítményei című pályázat győztesének a múlt héten. Szűcs Gyula, a cég elnök...