Fékek behúzására kényszerülő autóipari cégek

Sok cég a kereslet csökkenése miatt termelésének a részleges leállítására kényszerül.

Pénzügyi válság… Egy hónapja szinte másról sem hallani a nagyvilág híreinek élén. Mindez akkor erősödött fel, amikor öt év óta a legmagasabb szintre emelkedett a csődveszélybe került bankok száma az Egyesült Államokban. A krízis elképesztő méreteket öltött, alapjaiban rengette meg a pénzvilágot. Természetesen Magyarországon is fodrozódnak a háborgó ár hullámai. Ami úgyszintén elkerülhetetlen ebben a helyzetben: a járműipart érzékenyen érintette a válság.

Íme, néhány példa:
A Nissan cégnél bejelentették, hogy korábban soha nem volt olyan gyenge az eladási mutatója, mint október első tíz napján. Történt mindez azok után, hogy szeptemberben a kínai értékesítése 40 százalékkal nőtt. Az első számú amerikai járműgyártó, a General Motors árfolyama hatvan éve a legalacsonyabb szintre esett a New York-i értéktőzsdén a csökkenő amerikai autóeladások és a hitelválság miatt.

Átmeneti szünet Szentgotthárdon is

Átmenetileg szüneteltetik a motorgyártást a General Motors Powertrain – Magyarország Kft. szentgotthárdi gyárában. A General Motors több európai gyárát leállítja, így a GM Powertrain is kénytelen visszafogni termelését, hiszen ha kevesebb autót gyártanak, a Szentgotthárdon készülő motorokra is csökken a kereslet. Október 13-án állították le a termelést a motorgyári szerelősoron, a dolgozókat átmenetileg szabadságra küldték, illetve a gyáron belül más munkát adnak számukra. A szóvivő tájékoztatása szerint csak egyetlen szerelősort, kilenc műszakot érint a kényszerű leállás, ahol összesen 150 ember dolgozik. A hengerfejeket és más alkatrészeket gyártó sorok továbbra is termelnek.
A General Motors Powertrain – Magyarország Kft. jelenleg több mint 700 ember részére biztosít munkalehetőséget. A cég középkategóriás benzinüzemű motorok gyártása mellett Allison típusú, autóbuszok és tehergépjárművek számára készülő, automata sebességváltók szerelésével, valamint személygépjármű sebességváltók felújításával is foglalkozik.

A Toyota üzemi eredménye a csökkenő kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 10,3 milliárd jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évben, és ezzel jelentősen elmarad a tervezett 1,6 milliárd jenes eredménytől – írta a Nikkei című gazdasági napilap.
A BMW közölte, hogy a csoport eladásai szeptemberben az előző hónaphoz képest 14,6 százalékkal 121 621 járműre estek vissza. A csoporthoz tartózó márkák, a BMW, a Mini és a Rolls-Royce közül leginkább a BMW forgalma csökkent az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, de hosszú idő óta első ízben visszaestek a Mini eladásai is.
A globális kereslet visszaesése, a bizonytalan gazdasági környezet miatt a Ford tulajdonában lévő svéd Volvo autógyár több mint 13 százalékos létszámleépítésre kényszerül.
A pénzügyi válság okozta értékesítési problémák miatt a BMW leállítja termelését október utolsó hetében, illetve az eladásokat stabilabb piacokra irányítja át. A lipcsei üzemben négy napra áll le a gyártás. Az intézkedés 40 ezer BMW-t érint, amelyeket az amerikai piacra szántak: 20 ezret egyáltalán nem gyártanak le, 20 ezret pedig átirányítanak egyebek mellett Kínába, illetve Oroszországba. Hasonló intézkedésekre készül az Opel, a Daimler és a Ford is németországi gyáraiban. Opelből az év végéig 40 ezerrel kevesebbet fognak előállítani.
A Ford németországi cégénél visszafogják az összeszerelést, és 204 részmunkaidős dolgozót bocsátanak el a saarlouisi üzemből. A Volkswagenhez tartozó cseh Skodánál október végén egy hétre leállítják a gyártást. Ez mintegy 13 ezerrel kevesebb új autót jelent. Korábban csak kétnapos leállást terveztek, 2500 autó mínusszal.

Kacsolódó cikkek:


 








hirdetés




hirdet�s