Fagy, hőség, rongálások felelősek a vonatkésésért

Fagy, hőség, rongálások felelősek a vonatkésésért
Miskolc, Budapest – A menetrendszerűség javulását ígéri a Miskolc-Budapest vonalon a MÁV.

Vonattal közlekedő olvasóink az utóbbi időben egyre gyakrabban panaszkodtak arra, hogy a Miskolc-Budapest vonalon szinte állandóvá váltak a késések még az Intercity járatok esetében is. A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságához fordultunk, hogy megtudjuk az okokat és azt, hogy mikor várható a késések megszűnése.

A kapott válasz sterint már szeptemberben javult a vonatok menetrendszerűsége, valamint a pályavasúti szakág nagy erőkkel dolgozik azon, hogy kevesebb legyen a sebességkorlátozás, csökkenjen a késések száma. Ennek jelei már most megmutatkoznak, s várhatóan már a hetekben tovább csökken a vonatok késése a Budapest-Miskolc vonalon.

Elvizesedett az ágyazat

Mint megtudtuk, az idei nyáron több esetben kellett huzamosabb időre ideiglenes sebességkorlátozást (80 km/óra) bevezetni a tartós kánikulában felmelegedő sínek miatt Hatvan és Mezőzombor között. Amikor a sínhőmérséklet 45 fok fölé emelkedik, közlekedésbiztonsági okok miatt fokozott pályafelügyeletet vezetnek be, s további emelkedés esetén sebességkorlátozást.
Erősen fagyos illetve erősen esős időszakokat követően néhány kilométeren az ágyazat elvizesedése miatt kell ideiglenesen lassú jeleket bevezetni, ezt a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekszik kezeli. Sokat mondó számadat még, hogy az idei évben például a vasúti biztosítóberendezés rongálása miatt a vonalon 2198 perc késés keletkezett, de több esetben nagy viharban fa dőlt a pályára (jellemzően Aszód és Gödöllő közt), ami ugyancsak fennakadást okozott.

Folyamatos a karbantartás

A vonalon érvényben lévő sebességkorlátozásokat a MÁV vágányszabályozással, síncserével, váltó alkatrész cserével egyaránt kezeli, nagy erőkkel dolgozva azon, hogy minél kevesebb sebességkorlátozás legyen. Budapest és Miskolc között a vasúti pálya karbantartását folyamatosan végzik a szakemberek, a korábbi pontszerű karbantartási elvet átgondolva koncentráltabb karbantartások történnek, ebből adódóan menetrendszerűbben tudnak majd közlekedni a vonatok. Folyamatban van például a Füzesabony–Mezőkövesd–Mezőkeresztes szakasz bal vágányában 20 kilométer hosszban meglévő állandó sebességkorlátozás megszüntetése, ami percekkel csökkenti a menetidőt.

ÉM-SZB



A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s