Facebook a munkahelyen – Mit üzenünk vele a főnökünknek?

Akt.:
Cvonline.hu
Cvonline.hu

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Napjainkban a közösségi média használata megszokottá és átlagossá vált, amely alól a munkaidő sem jelent kivételt. A mobiltelefonunk segítségével folyamatosan online tudunk lenni, értesítéseket kapunk az üzenetek érkezéséről és az ismerőseink minket érintő tevékenységeiről is.

Vannak olyan munkakörök, amelyek esetében a közösségi médiában való jelenlét elengedhetetlen, azonban a munkahelyek nagy többsége nem ilyen. A használatára vonatkozó szabályozás cégenként eltérő lehet, viszont jogi szempontból is érdemes megvizsgálni a kialakult helyzetet. A magyar munkajogrendszerben konkrét törvény nincsen a közösségi oldalak szabályzására, egyedül a Munka Törvénykönyvének 2012. évi I. törvény 6-11. §-ai rendelkeznek erről, amelyek kimondják, hogy a munkavállalónak úgy kell eljárnia és viselkedni a munkavégzés során, ahogy azt elvárják tőle.

Miért lógunk a Facebookon munkaidőben?

Egy amerikai felmérés során a munkavállalók a motiválatlanságot, az unalmat, a kihívások hiányát, az alacsony fizetést és a túl sok munkaórát nevezték meg fő kiváltó oknak. Nagyrészük a Facebookot és a Linkedint nézi meg munkaidőben is.

ÉRDEKES: 6 tipp, hogy még hatékonyabb légy!

Mit jelez mindez a főnökünknek?

Abban az esetben, ha a munkáltatónk azzal szembesül, hogy a közösségi oldalakat használjuk munkaidőben, több dologra is következtethet. Konzekvenciákat vonhat le a munkamorálunkkal kapcsolatban, illetve a motiváció hiányát fedezheti fel bennünk. Szankcionálni csak abban az esetben tudja, ha a céggel kapcsolatos tartalmakat osztunk meg a profilunkon, az összes többi tevékenység magánéleti jellegű, amelyet nem ellenőrizhet. Lehetnek egyes oldalak, amelyeket blokkolhat munkaidőben, azonban az okos telefonok megjelenése óta ez nem bizonyul elég hatásosnak.

Találd meg álmaid állását több, mint 6 000 ajánlat közül!
IT állások | Pénzügy állások | Marketing állások | Mérnök állások Összes állásajánlat

Mi lehet a megoldás?

A probléma tehát inkább pszichológiai, mint technikai jellegű. A munkáltatóknak ösztönözniük kell a dolgozóikat és kihívásokkal teli feladatokat kell biztosítaniuk, hogy elkerüljék a közösségi média használatát. Illetve az alkalmazottaknak is figyelniük kell arra, hogy ne vonják el ezekkel az oldalakkal a figyelmüket. Bizonyított, hogy a multitasking a teljesítmény romlásához vezet, amelynek következtében nem tudunk elég hatékonyak lenni a munkahelyünkön. Amikor szünetet tartunk a munkavégzés során, akkor keressünk pihentető tevékenységeket, amikor nem kell az agyunknak több felé koncentrálnia. Már egy 10 perces meditációval, egy rövid sétával vagy nyugtató zene hallgatásával felfrissíthetjük magunkat és növelhetjük a koncentrációnkat.

Cvonline.hu