Ezt tedd, hogy ne öregedj

Ezt tedd, hogy ne öregedj
Nem csak testünk öregedését lassíthatjuk le, de számos betegség esélyét csökkentjük a napi rendszerességű sétával.

Napi 30 perc. Csupán ennyire van szükség, hogy legalább két tucat betegség kockázatát csökkentsük, köztük a demenciát és a rákot. Kutatók négy év kutatási eredményeit több új tanulmánnyal kiegészítve kijelentették, az általános egészség fenntartása mellett napi 30 perc fürge séta az öregedést is késlelteti. Aki minden nap mozog ennyit, fittebb, fiatalosabb és életvidámabb lesz, de persze nem árt, ha az egészségromboló szenvedélyekről lemondunk, elsősorban a dohányzásról.

A rendszeres mérsékelt testmozgás, ami a séta mellett lehet kerékpározás is, segíti megakadályozni a fentebb felsoroltak mellett a csontritkulás, a 2. típusú cukorbetegség, a depresszió, az elhízást és többek között a magas vérnyomás kialakulását.
A tanulmány szerint a mozgás időtartamának emelkedésével a kockázat még jobban csökken.


Mozgásszegény életet élünk

A rák esetében a tanulmány bizonyítékai vegyes képet mutatnak, de kétségtelen, hogy szoros a kapcsolat a fokozott fizikai aktivitás és a vastagbélrák kialakulás esélyének csökkentése között mindkét nemnél.

Megállapították, hogy azok a férfiak, akik nem csak egy asztalnál ülnek egész nap, hanem aktívan, fizikai terhelés mellett dolgoznak kisebb eséllyel lesznek prosztatarákosok, illetve ha mégis, nagyobb a túlélési esély.

Leslie Alford a Kelet Anglia Egyetem oktatója szerint a mai modern életünkben egyszerűen nem fejtünk ki fizikai aktivitást ugyanakkor a mozgásszegény életmód – tudtunkon kívül – kedvetlenebbé és betegségre hajlamosabbá tesz minket. “A testünk optimálisan működik egy bizonyos fizikai aktivitás szintjén, ami egy hosszabb, enyhén tempós napi séta. Ez nem nagy ár azért, hogy fiatalosabbak és egészségesebbek legyünk.” – számolt be Daily Mail brit hírportálnak.
– MON –








hirdet�s