Ezek szoktatnak le az online játékokról

Akt.:
A virtuális valóság ma már otthonunkban is elérhetővé vált
A virtuális valóság ma már otthonunkban is elérhetővé vált
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Vége a Farmville-nek és társainak? Ismét erőre kap a PC?

A játékipar az elmúlt évtizedben alaposan átrendeződött az eszközök fejlődésének köszönhetően. Ma már a mobiltelefonok és a tabletek is bivalyerősek, tökéletesen alkalmasak komolyabb alkalmazások futtatására, ráadásul a felhasználási igények változásával egyre jobban előtérbe kerültek a különböző online játékok. Ennek a folyamatnak volt része az asztali számítógépek térvesztése, a prioritások változásával egyre kevesebben építenek komoly hardverrel rendelkező PC-t, játékra ott vannak a konzolok, a tabletek, az okostelefonok.

Azonban a technika forradalmi fejlődése egyre inkább azt mutatja, hogy akik a jövő játékaira vágynak, azoknak érdemes lesz visszatérni a PC-hez. A különböző eszközök állandó fejlesztésének egyik példája az egér, amely ma már messze túlmutat eredeti funkcióján. A játékosok számára készítette a Logitech a G502 Proteus Spectrum nevű egeret, amely amellett, hogy 11 gombbal rendelkezik, olyan érzékelőkkel segíti a játékélményt, mint a giroszkóp vagy a sebességmérő – olvasható a kutyu.hu oldalon.

Új élmények

A különböző kontrollerek már régen is kiszolgálták a játékosokat, ma már viszont futurisztikus joystickek, igazi vezetői élményt nyújtó kormánymodellek, súlyra és kinézetre a megszólalásig hasonlító fegyverek állnak rendelkezésre, sőt, már egész testet borító ruhák is, amelyek nemcsak a felhasználó mozgását követik és közvetítik, de képesek arra is, hogy a virtuális testünkbe csapódó lövedék helyét a valóságban is érezhessük. A játékok irányítása viszont már túlmutat a billentyűzet, joystick, egér szentháromságon, sőt, már a konzolokból átvett kontrolleren is. A Különvélemény című moziból megismert kesztyűs megoldás már meg is valósult, a Peregrine által kifejlesztett eszköz ujjaink és kézfejünk mozgása által 30-féle különböző parancsot képes elküldeni. Egy egészen forradalmi megoldás a Myo karkötő, amely elektromiográfiás módszerrel érzékeli karunk mozgását, és a bőrön keresztül figyeli az izmainkat irányító elektromos idegi jeleket.

Forradalmi újdonságok

A virtuális valóság immár évtizedek óta foglalkoztatja az emberiséget, és a tudomány 2016-ban jut el oda, hogy ezt a forradalmi újdonságot már be tudja vezetni a szobánkba is. Idén sorra kerülnek piacra a különböző sisakok, fejpántok és szemüvegek, amelyek bevezetik a felhasználót a virtualitás díszletei közé. A jövőben a valóságnak ez a formája meg fogja hódítani életünk minden területét, ám elsőként a játékosok próbálhatják ki a virtualitás új színterét.

a-logitech-a-g502-proteus-spectrum-nevu-1-1

A Logitech a G502 Proteus Spectrum nevű egér 11 gombbal rendelkezik

A virtuális szemüvegek világa azonban már komoly gépigényt támaszt, ezek az eszközök egy része komoly videokártyával, processzorral és memóriával rendelkező számítógépes kapcsolatot igényelnek. Azonban ezen a téren is van kivétel. A Microsoft által kifejlesztett Hololens már előrendelhető, egyelőre még azonban nagyon magas áron. A fejpánt egy x86-os processzorból, 2 GB RAM-ból és 64 GB tárhelyből áll, összesen öt kamera térképezi fel a környezetet, egy hatodik pedig a rögzítésre szolgál. Emellett képes érzékelni a sebességünket, giroszkóppal felszerelt, mikrofon és fényérzékelő segíti a még hitelesebb megjelenítést.

Természetesen a technikai óriások mind felsorakoztak a rajtvonalnál, a következő hónapokban sorra dobják piacra a virtuális valóság eszközeiket. A Facebook már négy éve bemutatta az Oculus Rift nevű eszközét, ám a nagyközönség számára csak tavasszal lesz elérhető, ahogy várhatóan az év első harmadában kerül a boltokba a HTC által tervezett Vive, aminek az a különlegessége, hogy bejárható virtuális tereket tud majd kialakítani, azaz egy kisebb területen követni is tudja a játékost.

ÉM








hirdetés