Egyben egyetértenek: kevés az idő a felvételin

Akt.:
Felvételi dolgozatot író nyolcadikosok
Felvételi dolgozatot író nyolcadikosok
Miskolc – Az iskolák szerint nem volt olyan feladat, ami ne lett volna korábban.

Ahogy arról beszámoltunk, a lapunknak nyilatkozó diákok nehéznek találták a szombaton megírt, középiskolai központi felvételi matematika részét, az időt pedig kevésnek, ami rendelkezésre állt a megoldáshoz. Időközben a különböző fórumokon is több szülő panaszkodott arra, hogy olyan feladatokkal is szembesült a gyermeke, amelyet a tanórákon nem csináltak, és a tankönyvben sem találták meg.

Az idő szoros

A szaktanárok nagy része szerint azonban nem szerepelt olyan típusú feladat a felvételiben, ami a korábbi években már ne lett volna, vagy ami a tananyagban ne lenne megtalálható. Azt azonban szinte mindenki elismeri, hogy a negyvenöt perc csak akkor elég a feladatsor megoldására, ha folyamatosan dolgoznak a diákok és nem rontanak el feladatot, amit aztán esetleg újra kell kezdeni.

A budapesti Alternatív Közgazdasági Gimnázium tanárai kijavították a náluk írt feladatlapokat és közzétették a pontszámok átlageredményeit. Eszerint a 6.-os vizsgázók magyarból 36,2, míg matematikából 20,7 pontot értek el átlagban, ez a 8.-os vizsgázóknál 35,5 és 27,5 pont.

Jobb, mint a tavalyi

Ez a tavalyi átlaghoz képest a magyarnál 3-4 ponttal több, míg a mateknál a hatodikosoknál majd három ponttal kevesebb, a nyolcadikosoknál pedig 3,5 ponttal magasabb.

– A gyerekek nagy többsége elégedetten jött ki a felvételiről, de minden évben igyekszünk nemcsak a tananyaggal, de technikailag is jól felkészíteni a diákjainkat – mondta megkeresésünkre a miskolci Szabó Lőrinc Általános és Német Két Tanítási Nyelvű Iskola igazgatója, Mikitáné Újjobbágy Erzsébet.

Hozzátette, a magyar könnyebb volt, de a matematikában sem volt olyan típusú feladat, ami ismeretlen lett volna a diákok számára. Az idő azonban az igazgatónő szerint is szoros, így felhívták a diákok figyelmét, hogy törekedjenek a pontosságra – ami a megszerzett pontszám szempontjából is fontos –, és hogy a könnyebb feladatokat vegyék előre, vagy ami jobban megy számukra.

– Felkészítő órákat tartunk a felvételizőknek, és megoldjuk az előző évek feladatlapjait, hogy felkészültek legyenek, ez nekünk is fontos, de a gyerek sikere és a szülő elégedettsége is múlik rajta. A végzős diákjaink kétharmada gimnáziumban folytatja a tanulmányait – tette hozzá az igazgató.

ÉM-HI


Felvételi: nem mindenkinek volt széles a mosolya

A legtöbb diák a matematikafeladatokra panaszkodott, azt mondják, nehéz volt és kevés volt az idő.