És jött a kockás péntek…

Akt.:
Akinek nem volt, annak is volt kockás inge
Akinek nem volt, annak is volt kockás inge
Miskolc – Az öltözékükkel tiltakoztak pénteken a diákok és a pedagógusok országszerte.

Beléptünk a gimnázium ajtaján, és már a földszinten kockás inges emberekkel találkozunk. Kockás inges lányokkal, kockás inges fiúkkal és kockás inges tanárokkal. Az emeleten két olyan fiú kelt derültséget, akik ugyan nem öltöztek kockásba, de a mellükre papírt tűztek, amire nagy betűvel azt pingálták: „kockás ing”. Ezúttal a Földes Ferenc Gimnáziumba látogattunk el, de tegnap az ország bármelyik iskolájába bekukkanthattunk volna, mindenütt találkoztunk volna kockás inges diákokkal és tanárokkal. Mára ugyanis ez az ing szimbólummá vált: így hívták fel a figyelmet a diákok és a tanárok a közoktatás problémáira, valamint így tiltakoztak Klinghammer István, korábbi felsőoktatási államtitkár pedagógusokat érintő kijelentése ellen.

Szolidaritás

Kiderült, a fiatalok nem csak a buli kedvéért öltöttek kockás inget, sokat tudnak a közoktatás problémáiról.

– Szerintem nagyon fontos, hogy szolidaritást vállaljunk a tanárainkkal. Ezzel az akcióval mindenki láthatja, hogy nekünk is van véleményünk, és ha van egy fontos ügy, akkor azért küzdeni kell – mondja lapunknak Szabó Rebeka, a gimnázium tizenegyedikes diákja. – A mostani oktatási rendszernek rengeteg hibája van. Az egyik a heti óraszám, ami a pedagógusokat és a diákokat egyaránt érinti. Nekem például hetente 38 órám van, ehhez jönnek még a szakkörök és az edzések. Ha dolgozatra kell készülnöm, az 3-4 óra tanulást igényel. Bizony előfordul, hogy éjszakába nyúlóan készülök – árulja el saját tapasztalatait Rebeka. Hozzáteszi, „hosszú távon ennek következményei lehetnek, az egészségünk is tönkre mehet”.

Összefogás

Osztálytársa, Köteles Ádám sem elégedett az oktatással, ezt az ő kockás inge is jelzi.

– Azt nagyon jó dolognak tartom, hogy a diákok országszerte összefognak. A Földes diákönkormányzata az elsők között csatlakozott a Herman Ottó Gimnázium nyílt leveléhez – mondja. Ő problémák közül a tankönyvgondokat említi. Szerinte a mostani könyvekből nem lehet tanulni, történelemből például nem találni meg bennük a megfelelő forrásokat. Az pedig még nagyobb gond, hogy akkor változtattak az érettségi követelményeken, amikor már egy-egy tárgy tanulását befejezték. De a diákok és tanárok számára egyelőre az sem világos, hogy pontosan mik az érettségi követelményei – sorolta Ádám aggódva, hiszen jövőre ő is érettségire készül.

Hegyi Erika


Az összefüggés a lényeg

Rebeka és Ádám még egy fontos problémára hívta fel a figyelmet. Véleményük szerint nem a lexikális tudást kellene erősíteni az iskolákban, hanem azt, hogy a diákok tudjanak önállóan gondolkodni, összefüggéseket keresni és találni, problémákat megoldani és gondolataikat megfelelően kommunikálni. A lexikális adatokat ma már pár másodperc alatt mindenki megtalálhatja az interneten. A fiatalok szerint ekkora tüntetéssorozatra már fel kell figyelniük a döntéshozóknak, és tenniük kell azért, hogy jobb legyen a helyzet.








hirdetés