Érettségi 2012: Nem választották a térgeometriát

Miskolc – Nem okozott nehézséget a diákoknak az idei érettségi-írásbeli, mondták a tanárok.

A középiskolák tanárai már javítják az érettségi írásbeli dolgozatokat. Vajon hogy vették-e az akadályt a végzős diákok? Ezt kérdeztük a pedagógusoktól.

Dr. Lénárt Attila, a Diósgyőri Gimnázium magyartanára szerint az idei feladatlap alkalmas volt arra, hogy a diákok tudás- és szövegértési szintjét, valamint képességeit mérje. A szövegalkotási feladatban a három lehetőség közül a legtöbben Arany János balladájának az elemzését választották a vizsgázók, és a tanár szerint sikeresen, hisz ezek a dolgozatok lettek a legjobbak. A két Karinthy-novella összehasonlító elemzése azonban nem sikerült mindenkinek tökéletesen, mert nem minden diák olvasta el elég figyelmesen a feladat címét, mondta Lénárt Attila. Hozzátette: a szövegértésben az okozott problémát néhány diáknak, hogy 2-3 kérdés megválaszolásához kreativitásra és asszociációs képességre is szükség volt, de végül ez sem okozott gondot a gyerekeknek, sokan 30 pontnál többet szereztek a 40-ből.
– Elégedett vagyok az osztályom teljesítményével – summázta végül a magyartanár.

Nehezítettek

Gáspárné Lovas Tünde a történelem-dolgozatokat javítja a napokban. Egyelőre a feladatlap első felét, a rövid kérdés-válaszokat értékelte. Úgy vélekedett: a teszt nem okozott különösebb fejtörést a diákoknak, és az esszé témái között is olyanok voltak, melyek közül minden tanuló kiválaszthatta a neki megfelelőt. A tanár megjegyezte: a tavalyihoz képest nehezítés történt a történelem-feladatlapban. Kevesebb forrást adtak ugyanis a teszt összeállítói, így a diákoknak a saját ismereteikre is szükségük volt a helyes megoldáshoz. Meglepetés nem érte a szaktanárt, mint fogalmazott, a diákok saját szintjüknek megfelelően oldották meg az írásbelit.

Megoldható feladatsor

A matematika-írásbeli sem volt túl nehéz, vélekedett Detki Zsófia, a Baross Gábor Szakközépiskola tanára. Úgy fogalmazott: a diákok megoldható feladatsort kaptak, mely 12 év tananyagát kérte számon. Néhány diáknak jobban sikerült az írásbeli a tanévben nyújtott teljesítményénél. A pedagógus érdekességként említette, hogy az osztályából a térgeometriás feladatot senki sem választotta, mivel mind lányok, és tőlük ez az anyagrész távol áll.

ÉM-HE