Elővárosi motorvonatok érkeznek Miskolc térségébe

Ilyeneket állítanak itt forgalomba
Ilyeneket állítanak itt forgalomba - © Fotó: MÁV
Miskolc – Miért nem az új szerelvényekből állítanak munkába itt is néhányat? Megkérdeztük.

A MÁV-START Zrt. és a márciusban kiírt közbeszerzés nyertese, a Stadler Bussnang AG. a közelmúltban összesen huszonegy FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat szállításáról írt alá szerződést. Az első vonatokat ez év októberében szállítják le, míg az utolsó járművek 2016 decemberéig érkeznek Magyarországra.

Jönnek az elsők

A magas komfortú, kényelmes utazást nyújtó elegáns szerelvényeket még az idén, októberben szállítja le a gyártó. A 160 kilométeres végsebességű, korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonatok Budapest elővárosi vasúti forgalmának színvonalát javítják majd.

Az ott felszabaduló, jó állapotban lévő, illetve felújított motorvonatokat a Miskolc környéki vonalakra irányítják át. Ezek a BDV típusú motorvonatok korábban a szobi és veresegyházi vonalak jellegzetes járművei voltak, ám a FLIRT motorvonatok számának növekedésével egyre kisebb szerephez jutnak, így kerülhetnek át Miskolc térségébe, tudtuk meg a MÁV tájékoztatásából. Ezek a szerelvények motorkocsiból, úgynevezett betétkocsikból és vezérlőkocsiból állnak, az utazási igényekhez igazítva maximum 4 kocsis egységeket lehet összeállítani belőlük. A jó állapotban lévő, vagy részben felújított járműveket a Ganz-MÁVAG gyártotta 1987–1989 között.

És ezt tudják

Az akkori megrendelésnek megfelelően a 4 tengelyes, 2. osztályú, termes, vagyis nem fülkés villamos motorkocsi igazi elővárosi forgalomra „termett”. Jelzi ezt az is, hogy a megengedett legnagyobb sebességük óránként 120 kilométer. A szakemberek szerint ezek a motorvonatok a miskolci, észak-magyarországi térségben közlekedő elavult járművekhez képest komfortnövekedést jelentenek. Az esztétikus belső térnek, a szövetbevonatú üléseknek, a modern színvilágnak és a járművek belső kialakításának köszönhetően az utasok megújuló szolgáltatással találkoznak.

Felvetődik a kérdés, miért nem jut a vidék térségébe az új FLIRT motorvonatokból. A válasz: jelenleg a hazai vasúti személyszállítás 40 százalékát a fővárosi elővárosi forgalom teszi ki, illetve a pályázat kiírása alapján csak a fővárosi elővárosi forgalomba helyezés jöhet szóba.

ÉM-NJ








hirdetés