Eljárást indított a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet a MÁV-Start ellen

Közérdekű keresetet nyújtott be a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) a MÁV-Start Zrt. ellen. A szervezet azt sérelmezi, hogy a vasúttársaság olyan általános szerződési feltételeket alkalmaz, amelyek a vonatok késése vagy kimaradása esetén minimálisra csökkentik az utasok kártérítési lehetőségeit. Ráadásul az utasokat különféle akadályokkal tántorítják el attól, hogy jogos igényüket érvényesíthessék – áll az FJSZ csütörtöki közleményében.

A szervezet egyebek mellett azt kifogásolja, hogy az InterCity és más helyjegyköteles vonat késése miatt a helyjegy visszaváltására csak egy napig van lehetőség, és csak a vonat által érintett állomásokon. Ráadásul az utas csak akkor kapja vissza a pénzét, ha lemond kártérítési igényéről. Ezen felül a késést az érkezési állomás ügyeletesével kell igazoltatnia, ami a szervezet szerint indokolatlan és életszerűtlen egy többszáz utassal közlekedő járatnál. A MÁV-Start Zrt. szerződési feltételei a vasút felelősségét kizárják olyan esetekben is, amelyekre a vasúti és más jogszabályok nem adnak lehetőséget.

Az FJSZ ezért bírósághoz fordult, hogy az állapítsa meg MÁV-Start Zrt. szerződéses feltételeinek érvénytelenségét.

Az FJSZ fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet, amely 2005 óta működik. A szervezet által kezdeményezett hatósági eljárásokban eddig több mint 320 millió forint bírságot szabtak ki.








hirdet�s