Elhárították az OEP számítógépes rendszerében keletkezett hibát

Rövid időn belül elhárították az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) és a gyógyszertárak közötti informatikai rendszer működésében szerdán keletkezett problémát – áll az OEP szerda délutáni közleményében. A hiba miatt a patikák egy része nem tudta ellenőrizni a TAJ szám alapján, hogy a betegek jogosultak-e kiváltani gyógyszereiket, a dokumentum szerint azonban ez sem a betegeket sem a patikákat nem érintheti hátrányosan.

A közlemény elismeri, hogy a reggeli hiba miatt a gyógyszertárak egy része egy ideig nem tudott kapcsolatot teremteni az egészségbiztosítóval, emiatt a patikák nem tudtak eleget tenni kötelezettségüknek, így a betegek jogviszonyát sem tudták ellenőrizni.

A közlemény felhívja a figyelmet: egy 1999-es kormányrendelet szerint nem érintheti hátrányosan a jogosultság ellenőrzés elmaradása a receptet kiváltani akaró személyt, a gyógyszert a patikának ki kell adnia. A dokumentum szerint a gyógyszertárakat sem érheti hátrány, mivel az ellenőrzés elmaradása nem az ő hibájukból történt, ezért mentesülnek annak finanszírozási jogkövetkezményeitől. Tehát az ártámogatás elszámolható az OEP-nek, amely kifizeti azt a gyógyszertáraknak.

Az OEP azután adta ki közleményét, hogy szerda reggel számos patikából jelezték, hogy nem működik a számítógépes jogviszony-ellenőrző rendszer, vagyis a TAJ-szám alapján nem tudják ellenőrizni, hogy jogosult-e a beteg a recepten szereplő gyógyszer megvételére illetve az arra adott kedvezményre. Molnár Márk, az OEP főosztályvezetője szerdán délelőtt azt mondta: éjjel a számítógépes szoftveren karbantartást végeztek, amit reggelig nem sikerült befejezni, de a szakemberek számítása szerint délre már elhárul a probléma.








hirdet�s