2017.11.30. 17:29
15 marketingfogás, ami még több vásárlásra sarkall
Mindenkinek ennie kell az életben maradáshoz, de gyakran sokkal több termékkel hagyjuk el a boltot, mint amennyivel terveztük. Hányszor mondtuk el már, hogy: „Le volt értékelve” vagy „Én igazából csak egy kis nasit szerettem volna venni”? Megmutatjuk azokat a trükköket, amiket észrevétlenül vetnek be annak érdekében, hogy akaratlanul is többet vásároljunk.
Mindenkinek ennie kell az életben maradáshoz, de gyakran sokkal több termékkel hagyjuk el a boltot, mint amennyivel terveztük. Hányszor mondtuk el már, hogy: „Le volt értékelve” vagy „Én igazából csak egy kis nasit szerettem volna venni”? Megmutatjuk azokat a trükköket, amiket észrevétlenül vetnek be annak érdekében, hogy akaratlanul is többet vásároljunk.
1. Pozitív érzelmek
A modern marketing specialisták nemcsak termékeket adnak el, hanem hangulatot és életmódot is. Kis megvilágítás, fényes csomagolás, finom illatok: kész is az ünnepi hangulat!
2. A termék vonzóvá tétele
Pszichológusok bebizonyították, hogy ha az ember vízcseppeket lát, akkor késztetést érez a felfrissülésre. Illetve ha nagy betűkkel tüntetik fel az összetelt, akkor egészségesebbnek véli a terméket. Így újra és újra ugyanazt fogja venni.
3. Szép képek az ételről
Ezek arra valók, hogy megállítsák a vevőt a gondolkodásban. Arra emlékeztetik, hogy milyen finomak is ezek az ételek, ez a lényeg, és ez általában bejön.
4. Üzletelrendezés
A trükk egyszerű: a legnépszerűbb termékek mindig középen vannak!
5. Alacsony árak
Valahogy mindig találunk a leértékelt áruk polcain drágábbakat is elhelyezve. És persze, ha már ott vagyunk...
6. Főtt/sült ételes pult
A vásárlóban azt az érzetet kelti, hogy az üzletnek nincs mit titkolnia - hisz mindent előre tesznek - így feltétel nélkül megbízik majd bennük.
7. Külföldi termékek
A külföldi, idegen nyelven írt címkével ellátott árut a vevő exkluzívabbnak látja, így kifizeti érte az igencsak túlzó árat is.
8. Méretváltozás
A sültkrumpli adagok mérete a duplájára nőtt az elmúlt 40 évben. Ahogy a tejé, vajé stb. Legtöbbször észre sem veszik.
9. Étrend-kiegészítők okozta függőség
A cukor függőséget okoz, ezt mindenki tudja. Ám vannak olyan „rejtélyes” pótszerek is, amiket előszeretettel vásárolunk, de az eredmény ugyanaz lesz.
10. Finom illat
Tudósok szerint a „meleg” illatok pénzköltésre sarkallnak, míg a „hidegek” ezt az ingert nem idézik elő.
11. Szemmagasságba helyezett termékek
Léteznek úgynevezett „népszerű-pontok”, ahová az emberek jobban fókuszálnak. Nos, ide kerülnek a legnépszerűbb és legdrágább termékek.
12. „Egészséges” ételek
A most divatos trendnek megfelelően sok vevő még többet vásárol, ha azt hiszi, hogy egy termék bio. Még akkor is ha nem az, csak a cimke és a dupla ár hirdeti annak.
13. Hamis megtakarítás
Mindenki szereti a leértékelt termékeket. Viszont sok helyen alkalmazzák azt a trükköt, hogy az egyik polcon ott virít az „Akció” felirat, a másik polcon ugyanaz a termék pedig teljes áron van kitéve. De, ilyenkor az egyik vagy nagyobb vagy kisebb kiszerelésű, mint a másik, így igazából teljesen mindegy melyiket vesszük meg, nem spórolunk.
14. Kellemes zene
Főleg kávézókban és éttermekben figyelhető meg, hogy ahol kellemes, lágy zene szól, ott az emberek hajlamosak 10%-al többet költeni, mint egyébként.
15. Celebek a reklámokban
A recept egyszerű: ő is ezt eszi/tőlünk vásárol. Ha a nevét adja hozzá, akkor csak jó lehet!
Forrás: Brightside
[related-post post_id="3671441"]
[related-post post_id="3678049"]