Eláruljuk, hogyan tisztulhatsz meg a méreganyagoktól

Akt.:
Eláruljuk, hogyan tisztulhatsz meg a méreganyagoktól
© Illusztráció: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Sokan egészen addig nem törődnek az egészségükkel, amíg be nem következik a baj – rendkívül helytelenül. Hiszen egy kis odafigyeléssel rengeteg szenvedést spórolhatnak meg maguknak, és mindezért még csak nem is kell nagy áldozatot hozniuk.

A vese, a húgyhólyag és a máj rendkívül fontos szervek, az emberek mégsem tulajdonítanak nagy jelentőséget annak, hogy megfelelő étrenddel és életmóddal elősegítsék a normális működésüket. A Bright Side összegyűjtött néhány tippet, amelynek segítségével időről időre megszabadulhatunk a felgyülemlett méreganyagoktól, így évekre megalapozva egészségünket.

1. Mérsékeljük a só, a kávé és az üdítőitalok fogyasztását!

Minden héten tartsunk két „mentes” napot, amikor mellőzzük a fent soroltakat. Így egérutat adunk a szervezetünknek, hogy kicsit tisztulhasson. Szerencsére ma már számos só nélkül készült snacket találunk az élelmiszerboltok polcain.

2. Több tea, víz és áfonya

Méregtelenítő hatása van a zöld teának, gyömbérteának és a szénsavmentes víznek is. Emellett célszerű több gyümölcsöt csempészni az étrendbe, különösen hasznos lehet a vörös áfonya. A gyümölcsök reggeliként, desszertként is tálalhatók, de akár a nassolást is kiválhatják. A méregtelenítés szempontjából rendkívül hatásos vörös áfonyából akár tea is készülhet.

3. Szedjünk vitaminokat!

A vese tisztulási folyamatához elengedhetetlen a B6-vitamin, a kalcium-citrát és az omega-3 zsírsavak. Ezekhez vitaminkészítmény formájában is hozzájuthatunk.

4. A lelkünkre is figyeljünk!

A stressz káros fizikai hatásairól már sokszor és sokat hallottunk. Annak érdekében, hogy ezeket elkerüljük, alkalmazhatunk meditációt. A légzőgyakorlatok például megszabadítanak a feszültségtől, nem mellesleg oxigénnel töltik fel a szervezetet. A vízterápia is hasznos lehet, amelynek egyszerűbb eljárásait otthon is alkalmazhatjuk.

5. Tartsunk kétnapos vesetisztító kúrát!

Mielőtt belevágnánk, érdemes kikérni az orvosunk véleményét, hiszen lehetnek olyan személyre szabott igényeink, amelyek nem felelnek meg a szakirodalomban és az interneten keringő mintaétrendeknek.

6. Kegel-gyakorlattal a húgyhólyag egészségéért

Azt hihetnénk, a húgyhólyag egy olyan szerv, amelynek nem sok módon tudjuk befolyásolni a kiegyensúlyozott működését, de ez nem így van. A Kegel-gyakorlat alapvetően az inkontinencia kezelésére szolgáló módszer. Arnold Kegel 1952-ben elsők között publikált a pubococcygeus (PC) női izomcsoport jelentőségéről. Ez az alhasi izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, valamint méh- és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért. Ha ezek az izmok gyengék, vagy tudatosan nem képes valaki megfeszíteni és elernyeszteni őket, különböző szexuális, vizelési, szülési, stb. nehézségeket tapasztalhat – írja a Webbeteg.hu.

7. Testmozgás, törzscsavarás

Sportolással a szerveinket is átmozgathatjuk, a törzskörzés és törzscsavarás például átmasszírozza a májat. Felfrissíti a vérkeringést, jóformán csodát művel testünkkel heti pár óra testmozgás.

Forrás: Bright Side


Azt mindenki tudja, hogy az akciófilmek főszereplői gyakran egészen elképesztő módokon cselezik ki a halált, és szinte halhatatlannak tűnnek. A most következő emberek viszont a való életben húzták meg ugyanezt: a hihetetlen történetekről a Bright Side közölt összeállítást. 10. Dionisio Pulido - a...

Tíz év rengeteg idő. Életünk bármely szakaszában is járunk, ha visszatekintünk az egy évtizeddel fiatalabb mivoltunkra, biztos, hogy mosolyra húzódik a szánk. A közösségi médiában terjedő 10 éves kihívásnak köszönhetően is láthatjuk, hogy az idő mindenkire hatással van. A következő összeállításunkba...