EKOP – elektronikus ügyintézés a Katasztrófavédelemnél is

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság is áttérne az elektronikus ügykezelésre. Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) célja, hogy a teljes közszférában létrejöjjenek a hatékonyabb munkavégzés feltételei, beleértve az elektronikus közigazgatás megteremtését.

A katasztrófavédelemnél jelenleg majdnem minden dokumentációt papír alapon kezelnek, a változás első lépéseként az EKOP résztvevői bemutatták az átalakítással kapcsolatos terveket az Országos katasztrófavédelmi Főigazgatóságon.

A fejlesztés célja, hogy a BM OKF jelenlegi, szinte kizárólag papír alapú iratkezelési, ügyintézési folyamatának és adminisztrációjának egységes elektronikus rendszerben történő összefogása. Olyan rendszert akarnak kiépíteni a katasztrófavédelemnél is, amely lehetővé teszi az iratok életútjának nyomon követését, az ügyintézés hatékonyságának monitorozását, illetve az iratkezelési munka támogatását és felgyorsítását úgy, hogy az iratokhoz tartozó információk közben folyamatosan a kezelők rendelkezésére álljanak. A projekt eredményeként, az ügyfeleknek lehetőségük nyílik az elektronikus ügyintézésre is.

Az EKOP projekt három résztvevője az Országos Katasztrófavédelemi Főigazgatóság (BM-OKF), a Synergon Rendszerintegrátor Kft. – mint szállító – valamint az Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület mint projekt menedzser. A pénteki találkozón a Synergon Rendszerintegrátor Kft. egy prezentációban mutatta be a projektet.
– Független Hírügynökség –








hirdet�s