Együtt nevetni a közönséggel

Fregoli
Fregoli
Debrecen – Április 30-án, este 19 órakor a Kocsonya Mihály házassága című komédiát láthatjuk a Lovardában a Fregoli Színészegylet előadásában. Magyar Attilát, a darab rendezőjét, főszereplőjét kérdeztük a társulat munkájáról.

Mióta létezik a Fregoli Színészegylet?

Nemrégen döntöttünk úgy, hogy össze kell állnunk, megalapítjuk ezt a társulatot. Körülbelül tízen vagyunk, Hajdu István, Beleznay Endre, Farkasházi Réka is tagja ennek a csapatnak. Azért hoztuk össze ezt az egyesületi formában működő gárdát, hogy azon munkákon túl, amelyeket mindannyian végzünk – Hajdu Steve a Vígben, én a Vidám Színpadnál dolgozom, Endre megint mást csinál – a szabadidőnkben is játszhassunk.

Milyen darabok szerepelnek a Fregoli műsorán?

Főleg magyar vonatkozású darabokat játszunk, mégpedig a régi magyar darabokat. A Kocsonya Mihály középkori darab, többször is feldolgozták már, mi is sajátosan újítottuk fel. A cselekményt egyfajta laza szövetként kezelték régen is, mindenki hozzáadta, amit tudott, és egyfajta vásári komédiaként járták vele az országot. Csokonai Karnyóné című darabjához is hozzányúltunk, illetve Hajdu Istvánnal feldolgoztuk a Bánk bánt. Megpróbáltuk vidám formában felfogni, úgy, hogy együtt tudjunk nevetni a közönséggel.

Sokan ismerik a „nyuszómuszós” reklámokból. Mennyiben tartozik ez hozzá a színészi életéhez?

A reklámszerepek is a munkám részét képezik. Minden, ami azzal kapcsolatos, hogy az ember színész, azt megcsinálja, nincs válogatás, hogy az most sorozat, vagy Antal ImreSzeszélyes évszakok című műsora, esetleg a Gálvölgyi-show. Ez a reklám nyilván olyan, amit mindenki láthat, ha akarja, ha nem, amit viszont színházban játszik az ember, és próbálta két hónapon át, azt nem biztos, hogy ennyien látják. Egyébként átalakult a világ, ma már a színészeket lehet látni vetélkedőkben, kvízműsorokban, mindenki megfordul mindenhol. Amikor a színpadra felmegyek, nem azt hallom, hogy ő a reklámos ember, bár nyilván mindenki tudja ezt, de azzal is tisztában vannak az emberek, hogy a szerep, amiben látnak, az nem azonos velem, vagyis, aki a reklámban velem szerepel, az nem a feleségem, nem a gyerekem.

Sz. L.








hirdetés




hirdet�s