Együtt akarják a sztráda hasznát: összefogtak egy saját csomópontért

Tóth József polgármester mutatja a sztráda terveit
Tóth József polgármester mutatja a sztráda terveit - © Fotó: Bujdos Tibor
Encs, Halmaj, Szikszó – „Azt szeretnénk elérni, hogy Szikszó és Encs között épüljön meg a csomópont a tervezett M30-ason.”

Több mint húsz polgármester aláírásával kerül hamarosan postára az a kérés levélben, amely az M30-as gyorsforgalmi úton lehajtó csomópont építését kéri az illetékesektől.

– Örömmel vettük tudomásul nemrégiben, hogy az M30-as gyorsforgalmi út Miskolc és Kassa között hamarosan megépülhet – kezdte beszélgetésünket Tóth József, Halmaj polgármestere, akit az érintett önkormányzatok a koordinátori feladatokkal bízták meg. – Viszont legutóbbi információnk szerint Halmaj térségébe nem tervezik a lehajtó megépítését. Ez a térségben élő önkormányzatoknak, vállalkozásoknak és a lakosságnak komoly gondot jelentene.

Ha ne adj’ Isten…

Hogy miben? Tóth József szerint sok olyan vállalkozás működik a régióban, ahol jelentős az áruszállítás és a teherforgalom. Abban az esetben, ha ez a csomópont nem épülne meg, akkor például a belső Cserehát megközelítése jelentős kerülővel lenne csak elérhető, ami nagy hátrány.

– A korábbi tanulmányok mindegyikében szerepelt Halmaj térségében egy csomópont megépítése – mondta a koordinátor. – Ezzel a kezdeményezéssel, amit több mint húsz önkormányzati vezető, és nagyon sok nagy- és kisvállalkozás írt alá, azt szeretnénk elérni, hogy Szikszó és Encs között épüljön meg a csomópont. A levelet minden érintett szaktárcának, minden térségi országgyűlési képviselőnek és a helyi döntéshozóknak szeretnénk eljuttatni.

Tóth József szerint az is fontos érv az ügy mellett, hogy a 3-as számú főút mellett, Halmaj határában megépült egy kamionterminál, egy pihenő.

– A határtól Miskolcig sehol nincs kamionos pihenő – tette hozzá a halmaji polgármester, akit mindenki biztat.

Esetleges pluszköltségeket nem tudott mondani Tóth József, de elmondta: a csomópont építése lehet pluszköltség, viszont arányaiban gazdasági haszna, munkahelymegtartó szerepe lehet. Vagy akár új munkahelyek létesülését is hozhatja.

– Az hosszabb távon nem kérdés, hogy pozitív dolog – mondta. – Ráadásul számtalan programot dolgoztak ki a Cserehát és a Hernád-völgye felzárkóztatására, és enélkül a csomópont nélkül nincs értelme annak sem. Ha ne adj’ Isten nem épülne meg? Akkor nem várhatjuk újabb munkahelyek létesülését, és akár a jelenlegiek megszűnése jöhet. Nem beszélve arról, hogy az átmenő teherforgalmat betereli majd Szikszóra és Aszalóra.

– Juhász-Léhi István –

Két nyomvonal maradt

Még februárban kapott levelet Halmaj önkormányzata a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től a Miskolc – Tornyosnémeti szakasz kapcsán, ugyanis a halmajiak az M30-as gyorsforgalmi út tervezett nyomvonalára voltak kíváncsiak. A válasz szerint „a megvalósíthatósági tanulmányban két reális nyomvonalváltozat és egy nagyrészt NATURA2000 területen haladó nyomvonal szerepel. Ez utóbbi valószínűleg nem kaphat engedélyt, ezért az előző kettő nyomvonal kerül(t) továbbtervezésre – írta az NIF.



Sporthírek






hirdetés