Egyre több dezodort vesznek a férfiak, de a nők vezetnek

Tíz százalékkal több dezodor fogyott Magyarországon az elmúlt egy évben, az előző évi adatokhoz képest. Az illatszerből még mindig a nők vásárolnak többet – derül ki Nielsen piackutató cég legfrissebb felméréséből. Több mint 23 millió dezodort adtak el a kiskereskedelemben 2006 júliusa és 2007 júniusa között, ami 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. A felmérésből az is kiderül: a vevők körében emelkedett ugyan a férfiak aránya, de a nők még mindig több dezodort vásárolnak.

A beszerzés fő helyszínei a drogériák és a hipermarketek, itt adják el ugyanis az összes dezodor közel háromnegyedét. A vevők körében az aerosolosok a legnépszerűbbek, a viszgált időszakban ezek tették ki az éves forgalom 51 százalékát, áruk pedig átlagosan 6 százalékkal emelkedett.