Egyre több 100 százalékos gyümölcslé fogy

Hét százalékkal több gyümölcslevet adtak el tavaly február és idén január között a hazai boltokban. Különösen sok fogy a 100 százalékos juiceból; ennek éves forgalma már több 10 milliárd forint körül alakul – derül ki az AC Nielsen Piackutató Kft. felméréséből.

Tavaly februártól idén januárig összesen 260 millió liter gyümölcslé fogyott Magyarországon, 42 milliárd forint értékben. Ezzel az előkelő ötödik helyen állnak a gyümölcslevek a piackutató által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján. Ezen belül a 100 százalékos juice aránya 17, a nektáré 8 százalék. Az ízek között vezet a narancs és az őszibarack, de egyre többen vásárolják a vegyes ízeket, illetve a mulitvitaminos termékeket.

Egy liter 100 százalékos juice átlagára 2004 decembere és 2005 januárja között 408, egy évre rá 438, míg a legutóbbi periódusban 458 forint volt. A nektár literenként átlagosan 10 százalékkal került többe, a Nielsen adatai szerint. A kereskedelmi márkák a forgalom ötödét teszik ki, 2 százalékos emelkedést produkálva.

A szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalma egyébként évi 50 milliárd forint körül alakul. Az ásványvízé 40 milliárd forint, de rohamosan nő a részesedése, hisz tavaly 13 százalékkal nőtt a kereslet iránta – derül ki a felmérésből.



Sporthírek






hirdet�s