Egyre több saját márkás termék fogy az áruházakban

Élelmiszer vásárlásánál majdnem minden negyedik forintot a boltláncok saját márkás termékeiért adták ki a vevõk 2009-ben. Ez tavaly 300 milliárd forintot jelentett – derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrisebb kutatásából.

A piackutató 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalmát mérte. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik forint (50 milliárd forintnál több) került a pénztárakba kereskedelmi márkás termékekért.

Fõként a diszkontok terjedésének következménye, hogy az élelmiszer teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya, egyik évrõl a másikra. Háztartási vegyiárunál 15-rõl 17 százalékra változott a mutató.

A diszkontok – forintban mért – élelmiszer forgalmából 54 százalékra nõtt saját márkás termékek részaránya, míg háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 56 százalékra. Hipermarketeknél a mutató értékben élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál pedig 9 százalék. Szupermarketeknél 24, illtetve 17 százalék.








hirdet�s