Egyre kelendőbb a csokitojás és a nyuszi

Két hónap alatt összesen 1000 tonna édességet vásároltunk tavaly húsvét előtt. A legnépszerűbb még mindig a csokitojás és a nyuszifigura, a legnagyobb mennyiség a nugátkészítményekből fogyott és a finomságok több, mint felét hipermarketekben adták el. A Nielsen felmérése szerint húsvétkor valamennyi édesség ára csökken.

A kétmilliárd forintot is meghaladta a húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi eladása tavaly február és március között. Ez 26 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi szezon eredménye – derül ki a Nielsen piackutató vállalat folyamatos kiskereskedelmi felméréséből.

A húsvét előtti két hónapban 1000 tonna édesség kelt el tavaly, ez negyven százalékkal több, mint egy évvel korábban. A csokikat és ajándékcsomagokat egyre többen a hipermarketekben szerzik be, tavaly már a húsvéti édességek 56 százalékát ilyen üzletekben adták el.

A legtöbb vásárló még mindig a csokitojást és a nyuszit keresi, ezek után a hagyományos ajándékcsomagok, majd az egyéb figurák, a csokikacsák, bárányok és csibék jönnek. Bár az állatfigurák összességében népszerűbbek, értékben az ajándékcsomagok megelőzték őket.

A legtöbbet tavaly a nugátkészítmányekből adták el. Bár a korábbi évekhez képest csökkent a mennyisége, még mindig az eladott húsvéti csoki 55 százaléka került ki tavaly ebből a fajtából. A második legnagyobb mennyiséget, az összes 38 százalékát a tejcsokoládéból adták el, míg étcsokoládéból csak 4 százalékot vettek tavaly húsvét előtt. Értékben ezzel szemben a tejcsokoládé toronymagasan vezet, hiszen 56 százalékkal részesedett a forgalomból.

Húsvétkor valamennyi terméktípus esetében csökkentek az átlagárak. A húsvéti tejcsokifigurák ára például kilónként 4 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél, és 13-mal a két évvel korábbi áraknál. Még a többinél is olcsóbbak lettek a húsvéti nugát termékek: egy kilogramm nugátcsoki ára 10 százalékkal volt alacsonyabb tavaly, mint 2005-ben.








hirdet�s