Egyik tábla „üti” a másikat

Miskolc – A KRESZ táblákról is tárgyalnak a csütörtöki, miskolci közgyűlési ülésen. Neuralgikus pontok a városban.   Indítvány

A közutakon közlekedőknek joguk van a biztonságos közlekedéshez – ezzel indokolta, az általa benyújtott önálló képviselői indítványt Szűcs Tamás (Fidesz) önkormányzati képviselő. Ezt a javaslatot – több más napirendi ponttal együtt – csütörtökön tárgyalja a miskolci közgyűlési ülés. A képviselő szerint: „Miskolc közútjain, a KRESZ által előírt jelek, jelzések miatt a biztonságos közlekedés nem minden esetben valósulhat meg. A közel tízezer jelzőtáblát, az útburkolati jelek sokaságát vizsgálva meghökkentő, de sajnos nem túlzó az az állítás, hogy városunkban több ezer olyan pont található, ahol kisebb-nagyobb mértékben épp az arra hivatott eszközök, vagy azok hiánya zavarja a biztonságos közlekedést, esetenként közvetlen balesetveszélyt teremtve.” A gyakorlatban mindez azt jelenti: szinte lehetetlen olyan pontot találni a városban, ahol ne találkoznánk valamilyen hibával – összegezte.

Nem rongálás

A téma alaposabb tanulmányozása után megállapítható, hogy a hibák többsége nem rongálásokból, hanem az illetékesek mulasztásából fakad – hangsúlyozta. Hozzátette: „Éppen ezért a jelzőtáblák, egyéb közlekedési jelek körében uralkodó, már-már kaotikus helyzet kezelésére nem elegendőek az eseti, helyi eljárások.” Ezért – folytatta – frakciónk szükségesnek látja, hogy közgyűlési határozatok teremtsék meg a rendezés feltételeit, s a problémakör átfogó kezelésére ösztönözzük az érintett hivatalokat.

Az MSZP elfogadja az ellenzéki javaslatot és egyetért azzal, hogy kivizsgálásra van szükség, de ezt már el is kezdte az önkormányzat – mondta Simon Gábor, a szocialisták frakcióvezetője. Ez a vizsgálat olyan szabálytalanságot nem állapított meg, amely veszélyeztetné a közlekedést – hangsúlyozta.

Intézkedéseik közül kiemelte: az idén jelentősen megnövelték az útburkolati jelek festésére fordítható összeget, 5 millióról 20 millióra. Valamint – folytatta – a táblák kihelyezésére is többet költenek, 10 millió helyett, 15 milliót. A baj azonban az, hogy ennek nagy részét a megrongált, ellopott jelzőtáblák pótlására kell fordítanunk – magyarázta. Elmondta azt is, hogy az idén, műszaki fejlesztés keretében, kicserélték a táblákat kihelyező autót.

Támogatják

Az SZDSZ frakció szerint az illetékes hivatalnak kellene a témában intézkedni, és nem lenne szükséges közgyűlési határozatot hozni ebben az ügyben. Szabó Tamás (SZDSZ) frakcióvezető elmondta: de, ha az előterjesztő úgy gondolja, hogy erre van szükség, akkor ők támogatják a javaslatot.

Az előterjesztést frakcióm támogatja – válaszolta Molnár Péter (KDNP) frakcióvezető. Hozzátette: valóban erőteljes visszásságok vannak a város közlekedésében, több neuralgikus pont is van. Ezért – folytatta – ez az indítvány arra kéri az önkormányzatot, hogy ezeket számolja fel, a balesetveszélyes helyzetek elkerülése miatt.

Már megírtuk

A KRESZ táblák állapotáról, azok hiányosságairól, az ellentmondásos jelzésekről a Borsod Online-on is jelentek meg írások ebben a témában. Agora levelezőfórumunkon is felvetődött, hogy Miskolcon milyen elfogadhatatlan, balesetveszélyes KRESZ helyzetek vannak. Levelezőink – élükön Gáti Attilával – csokorba gyűjtötték ezeket a szabálytalanságokat.

Ahol helyzet van…

Villanyrendőr: A lámpa szerint csak egyenesen lehet továbbhaladni, a tábla csak a balra kanyarodást tiltja. A busz tehát szabálytalankodik. A helyzet minden irányból hasonlóan ellenmondásos, ráadásul a lámparendszer hiányos, a Centrum felől a Városháztér irányába haladva kizárólag a villamosnak van jelzőlámpája.

Egyetemi elágazás: felfestett gyalogosátkelő, amelyhez nem tartozik jelzőlámpa.

Kálvin János utca: járdán parkolást tiltó tábla. A járda viszont felfalazva.

Arany János utca: buszmegálló a megállni tilos tábla hatálya alatt.

Szemere utca: gyalogosátkelő előtt a busz 15 méterrel nem állhatna meg.