Egyedi az egyediek között

A tulaj, s a jól átgondolt átépítés végeredménye
A tulaj, s a jól átgondolt átépítés végeredménye
Nyírpazony – A francia autókról sokan úgy gondolják, hogy csak a családi igásló szerepére jó, másra nem igazán. A legtöbb esetben az indok a kényelmes ülés, a picit puhább futómű és még számtalan apróság, amitől puhányabbnak érezzük őket.  Kódok [.pdf – 115KB]

Szerintem azt senki sem tudja megmondani, hogy miért kezdi el valaki tuningolni az autóját.


Megane sztori
– Középkategóriás
francia autó követlen felmenõje a Renault 19 volt. Azt
a modellt 1991-ben dobták piacra, s igen kedvelt lett a fiatalok
és a középidõsek körében. A maga idejében
kényelmesnek számított, s ami meglepõ sokkal
kevesebb gond volt vele mint a korábbi francia jármûvekkel.
Ezt váltotta 1995-ben a Megane elsõ szériája.
Az õs modelltõl, leginkább a frontrész különbözteti
meg. A mélyebbre húzott gépháztetõ, kisebb
lámpák, s tovább finomított hátsólámpák
különbözetik meg, amely védjegyévé vált
az akkori Renaultoknak.

A francia autókról sokan úgy gondolják, hogy csak a családi igásló szerepére jó, másra nem igazán. A legtöbb esetben az indok a kényelmes ülés, a picit puhább futómű és még számtalan apróság, amitől puhányabbnak érezzük őket a német, vagy a japán modelleknél. Pedig az Eiffel-torony és a Notre Dame hazájában készült autók is remek kiinduló alapul szolgálnak az igényes és szép tuning híveinek. Így gondolta ezt Mészáros Tibor is, aki a 97-es évjáratú RenaultMegane-jából építette meg a kettős fényezésű installációját.

– Az alap autó egy teljesen gyári állapotú, kék fényezésű Megane volt. A legelső változatás amit, végre hajtottam rajta, az négy darab LED beépítése volt a kilincsekbe. Ezt követően a barátnőmtől kaptam egy kipufogó véget, valamint egy sebességváltó gombot, s egy ideig így használtam az autót.

Úgy másfél éve egy kisebb baleset történt, amelyben csak kisebb karosszéria elemek sérültek, de a fontosabb alkatrészek sértetlenül megúszták a kalandot. A karosszériás műhelyben állt a kocsi, és gondolkodtam, mi legyen tovább.

Egyedi fényezést akartam, s eleinte a Flip-Flop-ban állapodtam meg, mert bár voltak kétszínű autók, de nekem nem igazán tetszettek az azokon látott elfújási megoldások. Később beugrott a megoldás, és így született meg a kettős fényezés, amelyet non figuratív minták választanak el egymástól. Ez egyedi, és ilyennel még nem találkoztam más autókon.

Azután már nem volt megállás. Sorban jöttek a gondolatok, így nyerte el végső formáját a lökhárító, a motorháztető, és a beltér is. Az utastérben az audio rendszer lecserélése mellett, egyes műanyag burkolatokat a kocsi színére fényeztettem le, és napjainkban egyre többet látható DVD lejátszó is helyet kapott oda benn.

Bár elég látványos a francia, még vannak terveim vele. A napokban tettem szert egy 3000 wattos erősítőre. Ezt is beépítem, mert nem vagyok száz százalékosan elégedett a jelenlegi audio rendszerrel. Emellett még a motorteret is szeretném tovább finomítani, ugyanis abban még csak apróbb dolgok változtak. Jó lenne, ha az is harmonizálna jármű külső megjelenésével, de a Lamborghinire jellemző felfelé nyíló ajtók, beszerelését sem tartom elképzelhetetlennek – tette hozzá Tibor.

– Kiss-Takács Béla –

Címkék: , ,







hirdetés




hirdet�s