A nyomozók ideiglenes jelentése szerint az illető kétszer is próbált segélyjelzést küldeni, de azt sehol sem vették. A nyomozók hétfőn leadott első jelentése szerint az utolsó tíz perben egy oxigénmaszkos ismeretlen ült a pilótaülésben. A hangrögzítő berendezés felvétele szerint férfi volt, és kétszer megpróbált vészjelzést leadni. A hangjából ítélve vagy félt vagy légszomjjal küszködött – áll a jelentésben.
Athéni feltevések szerint ez a férfi egy 25 éves képzett kisrepülő-pilóta lehetett, aki utasként volt a gépen. A holttestét nem tudták azonosítani, de a vérét megtalálták a kormányon. Az egyik szakértő szerint a hirtelen nyomásesés megmagyarázhatja, hogy miért váltak cselekvésképtelenné a pilóták. Ha ugyanis hirtelen leesik a vér oxigéntartalma, akkor másodperceken belül beállhat a döntésképtelenség és eufória állapota.
Az előzetes szakértői vélemény szerint vannak jelei annak, hogy műszaki problémák voltak a Boeing légnyomásszabályzó rendszerében. Mint megállapították, a gép német kapitánya röviddel a felszállás után jelentette, hogy üzamzavar van a gép elektronikáját hűtő légkondicionálóban. A katasztrófa közvetlen kiváltó oka az volt, hogy elfogyott a gép üzemanyaga, állapította meg az előzetes szakértői vélemény.
A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .