Egy kettős tragédia margójára

Akt.:
A 37-es főúton Bodrogolaszi térségében történt balesetben is érintett volt egy traktor
A 37-es főúton Bodrogolaszi térségében történt balesetben is érintett volt egy traktor - © Fotó: ÉM
Bodrogolaszi – Miért közlekedhetnek a traktorok a főutakon, ha azt tábla is tiltja?

A napokban kettős tragédia történt a 37-es főúton Bodrogolaszi térségében. Nem sokkal éjfél előtt egy személygépkocsi Sárospatak felé haladva belerohant egy traktorba, majd onnan lepattanva egy Szerencs irányába haladó kamion elé csapódott. Az ütközés következtében a személygépkocsi kigyulladt, a vezető és utasa a helyszínen életét vesztette.

Ha nincs más út

Miután tavasztól őszig rengeteg traktor közlekedik a főutakon – holott ott táblák tiltják a lassú járművek (lovaskocsi, traktor, bicikli) közlekedését –, megkérdeztük az illetékeseket mind a két oldalról, ők mit gondolnak arról, van-e helye a főúton a traktoroknak vagy nincs.

– A mezőgazdasági munkák idején valóban gyakrabban használjuk a traktorokat – mondja a bodrogolaszi Kovács József, akinek van a birtokában traktor. – A Bodrog jobb partján lévő településeken élő gazdák földjeinek egy része a 27-es főút túloldalán van, ezért óhatatlanul keresztezniük kell olykor a főutat. A szabály azt írja elő, ha nincs más mód a földterület megközelítésére, akkor traktorral is igénybe lehet venni a főutat, de csak a lehető legrövidebb útvonalon és az első adódó lehetőségnél le kell térni arról. A traktorra egyébként ugyanazok a követelmények vonatkoznak, mint a többi gépjárműre, azaz érvényes műszaki vizsgával kell rendelkeznie és minden olyan felszereléssel el kell látni, hogy a jármű rossz látási viszonyok között is messziről felismerhető legyen.

Kovács József elmondta azt is, már most is meglehetősen korlátozzák a traktorok közlekedését a főutak környezetében, de ha megépülne a tervezett négysávos út Gesztely és Sátoraljaújhely között, akkor végképp ellehetetlenülnének a traktoros gazdák.

– A megoldás semmiképpen sem a négysávúsítás lenne, hanem, ha felújítanák a 3801-es út Vámosújfalu és Sárospatak közötti szakaszát, amely jelentősen tehermentesítené a 37-es főút forgalmát és Sárospatak megközelítését is lerövidítené – tette hozzá Kovács József.

Nincs válasz

Még pénteken reggel elküldtük kérdéseinket a Belügyminisztériumnak, hogy tervezik-e a hasonló tragédiák megelőzését a KRESZ módosításával vagy a szigorúbb ellenőrzésekkel. ABM-től azt a tájékoztatást kaptuk, levelünket továbbították az Országos Rendőr-főkapitányságnak, ahonnan hétfő estig nem kaptunk.

– Bánhegyi Gábor –


Ketten haltak meg a 37-es főúton éjszaka, Bodrogolaszi és Sárospatak között

Bodrogolaszi, Sárospatak – Ketten vesztették életüket szerda éjszaka a 37-esen, Bodrogolaszi mellett egy balesetben. tovább »