Egy felmérés szerint felértékelődtek a külföldi gasztronómiai élmények a magyar turisták körében

Budapest, 2012. május 31., csütörtök (MTI) – Alapvetően változtatták meg az utazási szokásokat a diszkont légitársaságok az easyJet reprezentatív felmérése szerint, amelyből az derül ki, hogy a spontán utak száma nőtt, míg a szezonális turizmus ideje lejárt, a gasztronómiai élmények keresése pedig felértékelődött, megelőzve a múzeumlátogatást és a városnézést.

Az easyJet közleménye szerint a magyarok 16 százaléka utazott külföldre az elmúlt három évben, ezalatt átlagosan hét alkalommal lépték át az országhatárt.

A közlekedési eszköz kiválasztásánál elsősorban az út hosszát és a költségeket mérlegelik az emberek. Kisebb távolságra elviselik a kocsi okozta kényelmetlenségeket, de ugyanez már nem igaz távolabbi célállomások esetén. Ennek megfelelően leggyakrabban az esetek 69 százalékában autóval indulnak el a magyarok külföldre, de csaknem kétötödük repült is 2009 óta – áll a közleményben.

Hozzáteszik: az elmúlt évek alatt az utazási szokásokban az egyik legnagyobb változást a diszkont légitársaságok megjelenése okozta. Megnőtt a spontán utak száma, a hazai légiutasok kétharmada az év során bármikor szívesen megy külföldre.

Szintén jelentős változás a korábbiakhoz képest, hogy míg korábban a nyaralás és az utazás szinte szinonimák voltak, addig ma már a szezonális turizmust felváltotta a 12 hónapon átívelő utazási időszak. A magyar légiutasok kétharmada az év során bármikor szívesen keres fel más országokat.

Mint írják, nem csak többet, máshogy is utazunk. “Ezt mutatja az is, hogy míg korábban az evés inkább csak szükségszerű kényszer volt, addig ma már a gasztronómiai élmények egyre fontosabbá váltak”. A helyi ételek fogyasztása megelőzi a hagyományos turisztikai célkitűzéseket, a múzeumlátogatást és a tudatos városnézést is – teszik hozzá.

– MTI –








hirdet�s