Egri rali láz, borsodi sikerekkel

Hankó száguld
Hankó száguld
Eger – Több tízezer – megkockáztatható, hogy a három nap alatt közel 150 ezer néző – előtt talán a legpechesebben a miskolci Hadik András, Juhász István (Skoda Octavia KitCar) kezdte az idénynyitó országos rali bajnokságot. A 14. McRally versenykiírása [.pdf – 286KB]

Az A7-ben bajnoki reményeket dédelgető kettős ugyanis már az első gyorson kiállni kényszerült… Nem sokkal később újabb megyei párosunk dobta be a törölközőt szombaton, hiszen Veszprémi Roland-ék (Peugeot 306 S16) is leadták a menetlevelüket. Sajnos az utolsó, 14. gyorsasági negatív szenzációját a 2005-ben és 2006-ban is abszolút bronzérmes Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós nevéhez fűződik. A miskolci fiúk Skoda Fabia WRC-je sajnos nem tudott elrajtolni, s így oda lett az 5. helyük.

Megyei öröm

Egyébként minden géposztályban óriási csata alakult ki, ám talán a legnagyobb harc a legnépesebb N4-ben volt tapasztalható, ahol nem mellékesen több megyei érdekeltségű páros is küzdött. A végül itt ezüstöt begyűjtött ex-Ladás Balázs Öcsi a következőképpen értékelt: ,,Vasárnap egész jó időket autóztunk! Nagyon örülünk, hogy sikerült összebarátkozni az autóval, minden rendben volt. Az autóban és bennünk is van még bőven…”

– A győzelem kicsit hamarabb meglett, mint ahogy gondoltuk – ezt már az egykori N-csoportos bajnok, az ózdi Elek István mondta. – Akadt ugyan egy kis műszaki problémánk, de azt át tudtuk hidalni. Igazából nekünk ez a verseny jó kerekre sikeredett!

Hasonlóan értékelt az idén már a H10-ben vitézkedő Ladás, Kovács Zoltán is. A pilóta szerint voltak kisebb-nagyobb izgalmak a verseny mindkét napján, azonban a céljuk teljesült; kategóriát nyertek az idénynyitón.

A győztes hangja

A miskolci születésű győztes, Turi Tamás joggal volt boldog: „Minden rendben volt, leginkább az előnyünket próbáltuk megtartani, beosztani. Nagyon figyeltünk nehogy defektet kapjunk. A rosszabb minőségű utakat jobban szeretem, mint a sima aszfaltot, hiszen azok a második körre már annyira „felhordásossá” váltak, hogy életveszélyesek voltak. A csapatnak nagyon örülök, nagyon jól dolgoztak, jó választás velük dolgozni.”

 

Eredmények
1. Turi. Tóth I. (Skoda Fabia WRC)
2. Benik, Varga (Ford Focus RS WRC)
3. Aschenbrenner, Percze (Mitsubishi Evo VI)
9. Elek, Budai (Mitsubishi Evo IX)
12. Balázs, Pelyhe (Mitsubishi Evo VI)
17. Fenyvesi, Gyöngy (Mitsubishi Evo VI)
22. Hankó, Tóth P. (Mitsubishi Evo IX)
29. Czél, Dienes (Mitsubishi Evo VI)
43. Rónavölgyi, Barnócki (Renault Clio RS)
47. Kovács, Verba (Lada 21074)
53. Hámori, Szentkuti (Peugeot 206 GT)

 

A7-es géposztály:
1. Tárnok, Herr (Renault Megane Maxi)
3. Rónavölgyi, Barnócki
5. Hámori, Szentkuti

 

N4-es géposztály:
1. Elek, Budai
2. Balázs, Pelyhe
5. Fenyvesi, Gyöngy
8. Hankó, Tóth P.
12. Czél, Dienes

 

H10-es géposztály:
1. Kovács, Verba


A következő

Az országos rali bajnokság 2. futamát, a 14. McRallyt április 27-29-ig Miskolcon és környékén rendezik. A verseny honlapja – amelyet a Borsod Online üzemeltet – már elérhető a

http://miskolcrally.boon.hu internetes címen.

Címkék: , , , , ,