Egerben rajtol a ralibajnokság

Debrecen – Péntektől vasárnapig újra raliautók hangja veri fel a Mátra kora tavaszi csendjét, ekkor indul ugyanis a magyar ralibajnokság 2007-es szezonja, az Eger ralival.

A futamon 687,5 kilométert kell teljesítenie a rajthoz álló 142 párosnak. A táv 14, elég jó állapotú aszfaltozott gyorsasági szakaszt foglal magába, ezek hossza 162,8 kilométer lesz és persze teljesíteni kell a péntek délutáni nézőcsalogató prológot is, amelynek a mezőkövesdi repülőtér ad majd otthont.

A rangos mezőnyben természetesen megyénk volánzsonglőrjei is képviselve lesznek az idén is, mégpedig a télen rekord létszámúra duzzadt Szajky Rally Team hajdú-bihari szakosztályának köszönhetően, ami így az ország ötödik legnagyobb csapatává nőtte ki magát. Vezetőjük, Bakó László az idei terveikről beszélt a Naplónak.

– A téli holtszezonban alaposan kibővült a csapat létszáma, hiszen az ország minden tájáról igazoltak hozzánk versenyzők. Ennek köszönhetően 42 licensz kérelmet kellett benyújtottunk az MNASZ-hez (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség), több szakágban is. Lesznek versenyzőink, akik a rali első- vagy másodosztályában próbálnak szerencsét, de a rali túrabajnokságban és az autós gyorsasági szakágban is képviseljük a Hajdúságot 2007-ben. Csapatunk zászlaja alatt fog a pontokért küzdeni négy Mitsubitshi Lancer Evo-s páros és sok olyan autó, ami a kategóriájában bajnokesélyesnek mondható. A csapat hajdú-bihari tagjai közül hárman indulnak majd a gyorsasági szakág futamain is. Tavaly a rali bajnokság másodosztályában – a junior bajnokságban – versenyzett a Molnár Tamás, Szerepi Róbert páros. Remek teljesítményüknek köszönhetően 2007-ben az első osztály H csoportjában folytathatják 21074-es Ladájukkal, ahol igazi örömautózásra készülnek. A Ladáknak az idei évtől lejárt a homologizácioja, és ezért 2007-től nem is lehetne versenyezni velük, de a közönség kedvenc típusnak létre hoztak egy külön kategóriát, amiben továbbra is taposhatják a gázpedált az egykori szovjet márka szerelmesei. Szintén ebben a kategóriában tekeri a volánt majd Kozma László az anyós ülésében Tömöri Zsolttal, akik Lada VFTS-ükkel nagyon szeretnék megismételni a tavalyi eredményeiket, és év végén felállni a dobogóra. Csapatunkat egy másik vilniuszi Lada is erősíti, ezt a Bara István, Bodnár Attila páros hajtja majd, mégpedig a másodosztályban. Céljuk, hogy visszahódítsák a bajnoki címűket az F/2 kategóriában – mondta Bakó László, aki beszélt a többiekről is.

Zelenka Zsolt még keresi navigátorát, de tervei szerint az idei évben a gyorsasági szakágban, és raliban is szerencsét fog próbálni. Honda Civicjével azonban nem indul minden versenyen, egyik szakágban sem. A mitfahrer kérdésben egy hajóban evez Zelenkával Hodosi Gábor, aki sporttársához hasonlóan szintén nagy fába vágja a fejszéjét 2007-ben. Az első osztályban egy Skoda Fábiával az A/5 géposztályban próbál majd közelebbi barátságot kötni, ami elég nehéz lesz sok-sok év ladázás után. A Gyöngy Imre, Fenyvesi Gábor páros a 2006-os évben Lada VFTS-el elért bajnoki cím után az igen népes N/4 kategóriában indul majd Mitsubitshi Lancer Evo VI-osával. A Herczeg Tamás, Séra István duó egy Skoda Felícia A/5-ös autóval próbál beférkőzni a rali túra igen nagy mezőnyének az elitjébe.

Bakó László elárulta, hogy jó csapatvezetőként természetesen ő is pályán lesz az idén is, az itinert pedig továbbra is Bagó László diktálja majd neki. A Skodákban eltöltött évek után azonban autót váltanak és az idei évben egy Citroen Saxo N/2-es kocsival vágnak neki az évnek. Az autóval már Egerben is ott lesznek, és a sok fejleszteni való ellenére szeretnék legyőzni a suzukis armadát, az év végén pedig a dobogóra akarnak állni.

Címkék: ,







hirdet�s