Eger Rally: 3…, 2…., 1…; start!

Eger rally
Eger rally
Mezőkövesd, Eger – A prológgal pénteken megkezdődött a 2007-es rali országos bajnokság. Ahogy közeledik a hétvégi Start Autó Eger Rally, úgy derülnek ki a ,,titkok”; vagyis ki, milyen autóval, milyen célokkal vág neki az idei nyolc futamos bajnokságnak.  Eger Rally 2007 Prológ 2007.03.30. II. Eger Rally 2007 Prológ 2007.03.30. III. Eger Rally 2007 Prológ 2007.03.30. IV. Eger Rally 2007 Prológ 2007.03.30. V. Eger Rallye - prológ 2007.03.30. Eger Rally: 3…, 2…., 1…; start!  2007.03.30. video

A mezőkövesdi reptéren megrendezett prológgal megkezdödött a 2007-es rallye szezon. Szombat reggeltől az Eger környéki pályákon mérik össze tudásukat a versenyző párosok. A Start Autó Eger Rallye prológját a Turán – Benics kettős nyerte.

Spitzmüller Csaba (Skoda Fabia WRC) például a következőképpen várja a megyénkbe is átnyúló egri viadalt:
,,A gyógyulásom utolsó stádiumában vagyok. Most már elmondhatom, hogy jól érzem magamat a bőrömben, és újra képes vagyok versenyezni. A Fabia WRC szerintem jó autó, lehet vele nyerni, úgyhogy bizakodó vagyok. Az elsődleges célom, hogy célba érjünk. Ez lesz az első versenyünk a pécsi balesetünk óta, ami azért elég mély nyomokat hagyott bennem.”

2 nap, 14 gyors

Az ózdi pilóta, Elek István és társa Budai Annamária (Mitsubishi Lancer EVO) a hosszú téli pihenő után ugyancsak nagy reményekkel vág neki az idei évnek, s így az első versenynek is. Úgy érzik, hogy felkészültek az Eger Rally-ra.

Fel is kell, hiszen két nap alatt 14 gyorsasági szakasz és több, mint 678 kilométer versenytáv vár a mezőnyre. Az aszfaltcsíkok minél gyorsabban való teljesítésébe azonban nem csak a technikai és az egyéni kvalitások szólhatnak bele, hanem az időjárás is. Nos, az előrejelzések szerint péntektől vasárnapig felhős és napos időszakok válthatják egymást és előfordulhatnak átfutó záporok is.

Mindezek mellett a várhatóan – a fél éves szünet után teljesen ,,kiéhezve” – több tízezer szurkoló is ellepi a szakaszok környékét. Ezért az útra kelőknek mindenképpen érdemes odafigyelni az indulásra, a biztonsági- és a környezetvédelmi előírásokra is.

Az Eger Rally programja
Péntek
Gy0: Prológ/Mezőköved-repülőtér – 15.00
Szombat
Gy1: Egerszalók – Tarnaszentmária/1 – 9.03
Gy2: Terpes – Egerbakta/1 – 9.39
Gy3: Mezőkövesd reptér-körgyors/1 – 10.52
Gy4: Egerszalók – Tarnaszentmária/2 – 12.27
Gy5: Terpes – Egerbakta/2 – 13.01
Gy6: Mezőkövesd reptér-körgyors/2 – 14.24
Gy7: Egerszalók – Tarnaszentmária/3 – 15.59
Gy8: Terpes – Egerbakta/3 – 16.33
Vasárnap
Gy9: Bátor – Sirok/1 – 8.23
Gy10: Verpelét – Egerszalók/1 – 9.01
Gy11: Mezőkövesd reptér – körgyors – 9.55
Gy12: Bátor – Sirok/2 – 11.48
Gy13: Verpelét – Egerszalók/2 – 12.26
Gy14: Mezőkövesd reptér – körgyors – 13.20
Céldobogó: Eger – kb. 14.35

Miskolciak mondták

Hankó László (N4):
Nagyon-nagyon erős lesz a mezőny, közel harmincan leszünk a kategóriából a rajtnál. A dobogó környéke szép eredmény lenne… Az biztos, hogy küzdeni szeretnénk és bátran menni.
Kovács Zoltán (H10):
A kategória győzelem a cél, nem is lehet más. Az autó elkészült, reméljük, hogy megbízható lesz. Kedvenc pálya? Az a következő versenyen, a Miskolc Rallyn lesz!
Fenyvesi Gábor (N4):
A legfontosabb, hogy legyen egy nyugodt műszaki hátterünk, és olyan autót kapjunk a versenyekre, amelyik biztosan célba ér. Az idén versenyzünk először a Mitsubishivel, és mindjárt egy nagyon komoly mezőnybe érkeztünk. Az a célunk, hogy az Evo VI-ossal versenyzők között a lehető legjobbak legyünk.
Czél Péter (N4):
Idén egy Evo VI-os Lancerrel indulok, ami talán egy kis visszalépés a nyolcashoz képest, de nekem ez az autó is tetszik, jól vezethetőnek érzem. Eredményre most nem szívesen tippelnék.
Balázs Öcsi (N4):
Az autót a saját műhelyünkben építettük. Nagyon elhúzódtak az alkatrészek beszerzése, így komolyabb tesztre sajnos nem marad időnk. Nehéz jósolni az egri eredményre, szeretnénk célba érni és minél több tapasztalatot gyűjteni az autóról, a beállításokról.

Hajrá, Borsod!

Megyei érdekeltségű párosaink közül többek között nevezett Egerbe:

Spitzmüller, Kazár (Skoda Fabia WRC),
a Turi, Tóth (Skoda Fabia WRC),
az Elek, Budai (Mitsubishi),
a Hadik, Juhász (Skoda Octavia),
a Balázs, Pelyhe (Mitsubishi),
a Szajky, Horváth (Mitsubishi),
a Hankó, Tóth (Mitsubishi),
a Fenyvesi, Gyöngy (Mitsubishi),
Czél (Mitsubishi),
a Veszprémi, Kassai (Peugeot 306),
a Hámori, Szentkuti (Peugeot 206),
a Rónavölgyi, Barnócki (Renault Clio),
a Juhász, Juhász (Hoinda Civic)
és a Kovács, Verba (Lada) duó is.

A Historic Kupa mezőnyében:

Hajtósék (Wartburg),
Vargáék (Ford)
és Bancsék (Lada) állnak rajthoz.

Az ORB-be 129-en, míg a Historic Kupába 12-en adták le nevezésüket. További információk a verseny hivatalos honlapján, a www.startautorallye.hu internetes oldalon találhatóak.








hirdet�s