Eddig közel kétszer annyi a kátyú Miskolcon

Akt.:
A nagyon kemény, hóval, faggyal járó tél megtette hatását...
A nagyon kemény, hóval, faggyal járó tél megtette hatását... - © Fotó: Kozma István
Miskolc – Az idei kemény tél láthatóan nagyon durva károkat okozott a közutakon.

Kiszakadt darabok a gyalogátkelőhelyeken, csatornafedlapok környékéről. Ugyanakkor a korábban simára aszfaltozott utakon MIVÍZ-es feltárások gödrei (vagy helye) árválkodnak, amelyek ugyan vissza lettek temetve, de aszfalt még nem került rájuk. Pásztor Imrét, a Miskolc Holding Zrt. kommunikációs vezetőjét faggattuk a miskolci kátyúhelyzetről.

– A MIVÍZ szakemberei által végzett egyes javítások esetén nagyobb felületű aszfaltozásra lenne szükség a hibaelhárítás után, de ezt csak az aszfaltkeverő telepek tavaszi nyitásával válik lehetővé – nyilatkozta az Észak-Magyarországnak Pásztor Imre. – Addig a nagyobb felületeken úgynevezett szendvicsbetonozást alkalmaznak, amelyet ha kell, megismételnek.

Felvetésünkre, hogy figyeli-e és jelenti-e valaki az újonnan „előjött” kátyúkat, azt a válasz kaptuk, hogy kátyúbejelentést bárki tehet a Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. honlapján online, illetve telefonos ügyfélszolgálatán keresztül, de a Városgazda útellenőri szolgálata is ellenőriz, közel 150 km-t megtéve egy nap.

– A kátyúzási munkák elrendelésénél a lakossági és útellenőri jelentéseket felhasználva elsődleges, hogy a fokozottan balesetveszélyes kátyúkat megszüntessék, illetve, hogy elkerüljék a közösségi közlekedés útvonalainak kátyúsodását – derült ki. – Mindezt egyébként aszfalt-újrahasznosítóval, melegaszfalttal végzi a Városgazda, amely tartósabb, mint a hidegaszfaltozás.

olvadas_katyu_07

Pásztor Imre azt is elmondta, hogy 2016 azonos időszakában az útellenőri szolgálat 93 darab kátyút észlelt, míg lakossági bejelentésekből 10 darabot regisztráltak. 2017-ben a mai napig az útellenőri szolgálat 162 darab kátyút jelzett, míg a lakossági bejelentések száma 15 darab volt. Ebből leginkább az látszik, hogy nagyon kemény, hóval, faggyal járó tél volt januárban.

Nem mellékesen a kátyúban megsérült járművek tulajdonosai a közút kezelőjéhez, üzemeltetőjéhez fordulhatnak kárigényükkel. Nem árt, ha több fotót is készítenek a sérülésről és akár rendőri helyszínelést is kérnek.

Nem a GPS-es kátyúk

„Az utóbbi két hétben keletkezett úthibák elsősorban nem a korábban a Városgazda, illetve alvállalkozója által kijavított kátyúkból alakultak ki ismét, hanem eddig balesetveszélyes úthibáktól mentes útfelületeken keletkeztek, vagy minimális méretű úthibákból „fejlődtek ki” – mondta kérdésünkre Pásztor Imre. – „Garanciális igény ezekre értelemszerűen nem érvényesíthető. A kátyúk GPS-es meghatározását követően amennyiben beazonosítható, hogy egy korábban helyreállított útszakaszon vagy kátyúból keletkezett ismét úthiba – az alvállalkozókkal kötött vállalkozási szerződések értelmében –, a vállalkozó valamennyi beépített dolog, illetve elvégzett munka vonatkozásában az adott munka átadásától számított 12 hónapig jótállást vállal”.

– Juhász-Léhi István –


Kátyúhelyzet Miskolcon - Megmértük, majd eltüntették

Kátyúhelyzet Miskolcon – Megmértük, majd eltüntették

Miskolc – Az idei kemény tél láthatóan nagyon durva károkat okozott a közúthálózatban.




0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter






hirdet�s