Drágább jegyek, kevesebb utas?

Drágább jegyek, kevesebb utas?

Átlagban öt százalékkal kell
többet fizetnünk szerdától a vonat-
és távolsági
buszjegyekért. 


Az áremelés megegyezik a
hónap elején megemelt áfa
mértékével, viszont a
kerekítések miatt a kisebb
összegeknél ez meghaladja anak
mértékét, azaz az öt
százalékot. A
MÁV-nál nemcsak a
menetjegyért, de a
pótjegyekért is többet kell
fizetni. Hogyan befolyásolhatja ez az
utazási kedvet – erről
kérdeztük az érintett
cégeket.


A tapasztalat az, hogy a tarifaemelés
mindig kedvezőtlenül hat az utasszám
alakulására, bár a mostani
ÁFA-változás miatti
áremelés kapcsán nem
végeztünk erre vonatkozó
felmérést – válaszolta
portálunknak Balláné
Kerekes Judit
, a Borsod Volán Zrt.
PR főmunkatársa
. Hozzátette:
náluk 2008. március 1-én volt a
legutóbbi tarifaemelés, azt az 1, 2
forintos pénzérmék
forgalomból való kivonása
indokolta.


Annak ellenére, hogy nem készült
felmérés, természetesen kisebb
mértékű utasszám
csökkenéssel számol a Borsod
Volán Zrt.
– tudtuk meg. A
prognosztizálható
bevételkiesést a jegyárakba
beépíteni azonban nem áll
módjukban, mert tarifáikat a
megrendelő – a Közlekedési,
Hírközlési és
Energiaügyi Minisztérium

központilag és
egységesen állapítja meg
– tájékoztatott a
főmunkatárs.

Kárt
okoz


Azt is megtudtuk, hogy az utazási
igényeket a díjemelésen
kívül befolyásolják
még a szükségletek és a
lehetőségek, nevezetesen: az
autóbusz-közlekedésen
túlmenően van-e egyéb
közlekedési eszköz –
például saját
személygépkocsi

igénybevételére
lehetőség. Balláné
Kerekes Judit
arról is szólt,
hogy már a megszorító
intézkedések is hatással vannak az
utazási igényekre, mivel a
lakosság óhatatlanul kevesebbet költ
erre. Ugyanakkor – folytatta – a
személygépkocsi forgalmat
lényegesen fellendíti, az
autóbusz-közlekedés
kárára az, hogy 2006-ban az
adómentes személygépkocsi
költségtérítést 3
forintról 9-re emelték.



Máshol is nő az
ÁFA


Amennyiben a
vonatjegyárakat nem
igazítanák az
ÁFA-emelkedéshez,
jelentős
bevételkiesést okozna a
közlekedési
szolgáltatóknál

– tudtuk meg a MÁV
Zrt.
sajtóosztályán
.
Mint mondták: a vasúti
menetjegyek árai legutóbb
2007 májusában
változtak.


A szerdai
áremeléstől mit
vár a MÁV ZRt.?
Levelükben ez állt:
„Az általános
forgalmi adó
mértékének
emelkedése, a versenytárs
szolgáltatók
áraiban és az
egyéni közlekedés
költségeiben is megjelenik
majd. A
vasúttársaság
ezért az utasszám
nagyarányú
csökkenésére nem
számít. A korábbi
tapasztalatok szerint az
árváltozások
hatása elsőként a
szabadidős célú
utazások iránti
igény
mérséklődésében
érezhető meg.”


Mit tudnak tenni ez ellen? „Az
utasszám esetleges
csökkenésének
megállítása
érdekében a
személyszállító
társaság célja a
szolgáltatási
színvonal emelése
és a
szolgáltatások
körének a
bővítése. Így
például bevezették
az internetes
jegyértékesítést,
illetve folyamatosan fejlesztik a
járműparkot, melynek
keretén belül új
elővárosi motorvonatok
közlekednek és harmadik
generációs
InterCity-kocsik kerültek
forgalomba –
tájékoztatták
portálunkat.




Változás a
vonatjegyárakban

10 km-re 200 forint helyett 210 forint
lesz

50 km-re 750 forint helyett 795
forint

100 km-re 1500 forint helyett 1590
forint

200 km-re 2780 forint helyett 2920
forint

300 km-re 3820 forint helyett 3980 forint



 








hirdet�s