Drága a vasútbezárás

Budapest – Sokba kerül a vasútbezárás. Egyrészt a Volánnak, mivel ahol eddig kevesen utaztak a vonaton, ott most a buszon utaznak kevesen.

A MÁV-nak pedig több százmillió forintjába kerül az épületek, sínek karbantartása, és őrzése – számolt be az RTL Klub Híradója.

Van, ahol már a sorompót is ellopták. Ettől tartanak azokon a vasútvonalakon is, ahol egy hete nem jár a vonat, mert megszüntették a vasúti közlekedést. Tavaly több mint 26 millió forint értékű sínt, kábelt, váltóállító berendezést loptak el a tolvajok, pedig akkor még mindenhol járt a vonat. Ezért rácsokat szerelnek fel az állomásépületek ablakaira, később pedig járőrszolgálat őrzi majd azokat az épületeket és síneket, ahol megszüntette a gazdasági tárca a vonatközlekedést. Úgy számolnak, ez 250 millió forintjába kerül majd a MÁV-nak évente.

A védelem másik módja, hogy próbálják az épületet hasznosítani, önkormányzatnak, lakosságnak kiadni azon épületrészeket, amelyeket tudnak használni, és puszta jelenlétükkel az őrzést megoldják – mondta Szamos Alfonz, a MÁV ZRT. vezérigazgatója az RTL Klub Híradójának.

Bár 14 vasútvonalon egy hete nem jár személyszállító vonat, az állomásépületek nem ürültek ki. Mindaddig lesz ott egy-egy vasutas, amíg a sorompókat le nem szerelik, vagyis hónapokig. A MÁV-nál úgy számolnak, az elhagyott épületek, sínek karbantartása kilométerenként 300-400 ezer forintba kerül majd. Vagyis csak ezen a 14 vasútvonalon évi 140-200 millió forintba, a remélt évi 2 milliárdos megtakarítással szemben.

De nemcsak a MÁV-nak drága a vasútbezárás, hanem a Volánnak is. Ahol kevesen utaztak a vonaton, ott a buszra is kevesen ülnek fel. Marcsa Ildikó, a Volán Egyesülés igazgatója az RTL Klub Híradójának elmondta, hogy néhány hónap múlva felülvizsgálják a vonatpótló buszok menetrendjét. Várhatóan lesz, ahol megszűnnek ezek a járatok, máshol csak ritkulnak.








hirdet�s