Döntés közlekedésfejlesztésről

A kormány olyan közlekedési fejlesztések támogatásáról döntött szerdán, amelyek a legjobban előkészítettek, így elindulhatnak a következő két évben – közölte csütörtöki tájékoztatóján Daróczi Dávid kormányszóvivő, amikor ismertette a beruházások részletes listáját.

Ez a csomag csak egy része a következő 7 év fejlesztéseinek, 2013-ig ennél jóval több közlekedési beruházás kap majd uniós támogatást.
A szerdai kormánydöntés alapján 56 útfejlesztés kaphat 440 milliárd forintot, 5 vasútfejlesztési projektre juthat 375 milliárd, és 5 városi tömegközlekedési fejlesztés valósulhat meg 450 milliárd forint értékben – mondta Daróczi Dávid. A fejlesztések összköltsége 1265 milliárd forint, ebből 977,5 milliárd az uniós támogatás, 172,5 milliárd a hazai költségvetési társfinanszírozás és 115 milliárd az önrész.
A következő két évben megkezdődhet a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd, a Szolnok-Debrecen és a Budapest-Lőkösháza vasútvonal korszerűsítése. A városi közösségi közlekedésre fordítható 450 milliárd forintos keretből 75 milliárdot kaphat a debreceni, a szegedi és a miskolci villamosok 50 kilométeres fejlesztése, 375 milliárd pedig a 4-es metróra, illetve a fővárosi 1-3-as villamosra jut.
A program keretein belül 770 kilométernyi út épülhet, illetve újulhat meg. A kormány kiemelten figyelt a támogatások igazságos elosztására, a közlekedési szempontból elmaradott térségek és a központi régió fejlesztésére – jelentette ki a kormányszóvivő. Az M0-ás déli szektorának bővítése, a 4-es, a 8-as, a 86-os, az M43-as és az M7-es mellett félszáz főutat építenek, illetve újítanak fel.
A fővárosi önkormányzat örömmel veszi tudomásul, hogy a kormány kiáll a 4-es metró megépítése mellett, és a brüsszeli döntéshozóknak a legnagyobb támogatás jóváhagyását javasolja a közlekedésfejlesztési operatív programban “Magyarország legnagyobb és legelőkészítettebb közösségi közlekedési fejlesztése esetében” – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal csütörtöki közleményében.








hirdet�s