„Digitális úton-útfélen” a Miskolci Egyetemen

Miskolc – A hátrányos helyzetű diákok digitális szemléletformálásán és komplex iskolai innováción dolgoznak a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának oktatói uniós támogatás segítségével. A projekt neve „Digitális úton-útfélen”, melyet tegnap konferencia keretében mutattak be a szakemberek.

Tanfolyamok

A Bölcsészettudományi Kar a projekt során összesen 40 Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közoktatási intézménnyel működik együtt. Valamennyi iskola esetében cél a digitális kultúra világának megismertetése, népszerűsítése, amelyet többek között a pedagógusok számára szervezett 10 órás informatikai tanfolyamok hivatottak szolgálni. A projekt egyik komponensében a partner 11 olyan miskolci, vagy Miskolci járási általános iskola, amely jelentős arányban foglalkozik halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekkel. A pedagógusok a kar által szervezett 60 órás akkreditált továbbképzés keretében sajátíthatják el az úgynevezett Komplex Instrukciós Program alapjait, amely a halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok hatékonyabb tanítását segítő pedagógiai módszer. A pogram másik részében 29 közép- és általános iskola vesz részt, a kiválasztásnál pedig fontos szempont volt, hogy valamennyi B.-A.-Z. megyei tankerület érintett legyen. A partnerintézmények 3-5 pedagógusa a program részeként 30 órás akkreditált projektpedagógiai képzésben részesülhet.

Tananyagfejlesztés

A program keretében a Miskolci Egyetem oktatói digitális tananyagokat is fejlesztenek, részben a pedagógusok, részben pedig a diákok számára, részben a pedagógusok, részben pedig a diákok számára. A fejlesztett tananyagok a jövőben elsősorban az iskolai szakkörök munkáját segíthetik. A szakköri foglalkozások támogatása mellett a projekt kiemelt célja a pályaorientáció is: az egyetem oktatói ugyanis megismertetik a diákságot a campus világával és a felsőoktatás által kínált lehetőségekkel. A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kara már jó ideje kiemelt feladatának tartja, hogy tudásállományát az északkelet-magyarországi régió társadalmi felzárkóztatásának és felemelésének szolgálatába állítsa. A karon folyó társadalomtudományi kutatások és a halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok felzárkóztatását támogató pedagógiai módszerek fejlesztése és oktatása egyaránt e célt szolgálja. Jelen projekt egy fontos mérföldkő a kar ilyen irányú missziójában.

A projektben a Gépészmérnöki és Informatikai Kar Informatikai Intézete, a Felnőttképzési Regionális Központ és az e-Learning Centrum is részt vesz.

ÉM-HE








hirdetés