"Digitális diákok" érettségiztek

Akt.:
Miskolc – Újabb évfolyam érettségizett a világviszonylatban egyedülálló Digitális Középiskolában.

A 2007/2008. tanév befejeztével újabb évfolyam tett érettségi vizsgát a Digitális Középiskola program keretében. Az érettségi a múlt héten, a tanévzáró kedden volt.
A világújdonságnak számító levelező tagozatos gimnáziumi képzés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a tanulók sokat tanulva, küzdve, de megfeleltek az elvárásoknak. Az érettségi vizsgát 78-an kezdték meg, érettségi bizonyítványt 55-en szereztek. A többieknek a sikertelen vizsgákat meg kell ismételni. Az érettségi vizsga átlaga: 2,92. Az oktatási módszer innovativitása, a tolerancia és az odafigyelés lehetőséget és esélyt biztosít ezeknek a felnőtt tanulóknak a társadalmi felzárkózáshoz és a boldoguláshoz.

Az érettségizettek közül sokan tervezik egyetemi-főiskolai tanulmányok megkezdését, valamint érettségihez kötött szakmai képzettségek megszerzését. Az egyedülálló oktatási módszerrel megszerzett érettségi bizonyítványokat a múlt héten vehették át a végzettek Veres Páltól, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatójától a Földes Gimnáziumban.

Roma oktatás

A keddi tanévzárón a roma oktatás jelentőségére és fejlesztésre hívta fel a figyelmet a programot elindító dr. Csepeli György, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium közpolitikai igazgatója. A Digitális Középiskola program folytatására, kiterjesztésére jelentős forrásokat biztosít a kormány az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében. Káli Sándor, Miskolc polgármestere örömét fejezte ki, hogy Miskolc lehet a központja ennek az innovatív esélyegyenlőségi programnak, amelytől azt reméli, hogy tovább csökkenti az észak-magyarországi régió munkanélküliségét.

A hallgatók a többi évfolyamon is eredményesen zárták a 2007/2008 tanévet. A négy évfolyam tanulmányi átlaga: 3,3. A lemorzsolódás a 10., 11. és 12. évfolyamon 10 százalék alatti, a kezdő évfolyamon jelentősebb. Ebben a tanévben is meghirdették az INNOCENTER Innovációs Központ Közhasznú Nonprofit Kft. tanulmányi versenyét. A legjobb érettségi eredményt elért tanuló, valamint az egyes évfolyamok legjobb tanulmányi eredményt elért tanulója 20-20 ezer forint pénzjutalmat vehetett át dr. Balla Lászlótól, az INNOCENTER Közhasznú Nonprofit Kft. vezérigazgatójától.

Képesség és szándék

A Digitális Középiskola esélyegyenlőséget javító program 2003 szeptemberében elindult, számítógéppel támogatott levelező tagozatos gimnáziumi képzés, elsősorban hátrányos helyzetű roma közösséghez tartozók részére, amely a Földes Ferenc Gimnázium, a Miskolci Egyetem és az INNOCENTER Közhasznú Nonprofit Kft. konzorciumi együttműködésével, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (korábban Informatikai és Hírközlési Minisztérium) támogatásával működik.
Célja a hagyományos középiskolai képzésből kimaradók érettségihez juttatása. Azok számára jött létre, akikben megvan a képesség, a fogadókészség és a szándék arra, hogy leérettségizzenek, de hátrányos helyzetük, anyagi vagy például közlekedési nehézségeik miatt a hagyományos struktúrában erre nem volt vagy nem lenne módjuk.

A 2007/2008. tanév tanulmányi verseny legjobbjai

9. évfolyam: Kőszeginé Lengyel Rita (Tiszaújváros)
10. évfolyam: Munkácsi Adrienn (Miskolc)
11. évfolyam: Király Mihály (Edelény), Mata Attiláné (Edelény), Tóth Béla (Edelény)

12. évfolyam: Veres Zsoltné (Miskolc)

A legjobb eredménnyel érettségizett: Barna Ágnes (Tiszaújváros), Ferkel Erzsébet (Edelény)








hirdet�s