2012.01.04. 13:31
Marad a GP3-ban Kiss Pál Tamás
Szinte biztos, hogy csapatot vált a miskolci autóversenyző.
Szinte biztos, hogy csapatot vált a miskolci autóversenyző.
Egy éve szinte senki nem ismerte a Forma-1 egyik előszobájának számító GP3-as sorozatban a miskolci Kiss Pál Tamást, akit a 2011-es szezon kezdete előtt nem sokkal szerződtetett a Tech 1 Racing csapata. A pilóta keményen dolgozott, ennek eredményeként nem csak hogy futamot sikerült nyernie, de újoncként, a 38 versenyzőt felvonultató mezőnyben a 16. helyen végzett az összetett rangsorban.
Amikor tavaly szeptemberben az Észak-Magyarország szerkesztőségében járt a fiatal autóversenyző, a vele készült interjú során nem rejtette véka alá, hogy nem igazán elégedett azzal, ahogy bántak vele, ahogy kezelték őt a csapatánál. Amikor pedig a terveiről kérdeztük, úgy nyilatkozott, hogy a leglogikusabb az lenne, ha maradna a GP3-ban, de persze nem lenne rossz az sem, ha bekerülhetne a GP2-be.
– Ez utóbbira jóval kisebb az esély, úgy vélem, hogy ebben az évben is a GP3-ban fogok versenyezni – válaszolta érdeklődésünkre Kiss Pál Tamás. – Ezt egyáltalán nem bánom, 2011-ben átestem a tanulóéven, és úgy vélem, hogy egy itt eltöltött újabb szezon nagyban szolgálhatja a fejlődésemet.
Váltás
Arra a kérdésünkre, hogy a mostani évben az előző csapatánál, a Tech 1 Racingnél fog-e versenyezni, vagy valahol máshol, a miskolci pilóta azt válaszolta, hogy ez utóbbira van nagyobb esély.
– Még a tavalyi szezon végén az angol Atech CRS GP csapatához hívtak tesztelni, ahol jól éreztem magam, más volt a team tagok hozzáállása velem szemben, mint a Tech 1-nál, és valószínűbb, hogy itt folytatom – tudtuk meg Kiss Pál Tamástól. – Persze még korai lenne bármit is kijelenteni, hiszen ez még a kivárás időszaka, mind a csapatok, mind a pilóták részéről.
A tesztek a GP3-ban ugyanis márciusban kezdődnek, az első versenyre pedig a tervek szerint májusban kerül majd sor.
– Úgy vélem, hogy februárra fog igazán tisztulni a kép, addig még biztosan lesz néhány tárgyalásom a jövőmmel kapcsolatban – jegyezte meg a versenyző, aki arra a kérdésre, hogy a csapatkeresésben, illetve kiválasztásban neki milyen szerepe van, mennyire kell ebben részt vennie, így válaszolt: – Tavaly is én tárgyaltam a csapatok képviselőivel, most sem lesz ez másképp, és úgy vélem azért most könnyebb lesz minden, hiszen az elmúlt esztendőben sok emberrel kötöttem ismeretséget ebben az osztályban.
Versenynaptár
Február 21-22.: Estoril, Portugália (teszt)
Március 12-13.: Barcelona, Spanyolország (teszt)
Április 11-12.: Silverstone, Anglia (teszt)
Május 11-13.: Barcelona, Spanyolország (futam)
Május 24-27.: Monte-Carlo, Monaco (futam)
Június 14-15.: Valencia, Spanyolország (teszt)
Június 22-24.: Valencia, Spanyolország (futam)
Július 6-8.: Silverstone, Anglia (futam)
Július 20-22.: Hockenheim, Németország (futam)
Július 27-29.: Budapest/Mogyoród, Magyarország (futam)
Augusztus 31.-Szeptember 2.: Spa-Francorchamps, Belgium (futam)
Szeptember 7-9.: Monza, Olaszország (futam)